بیش از پنج هزار تن میگوی پرورشی در گناوه تولید شد

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

بیش از پنج هزار تن میگوی پرورشی در گناوه تولید شد
رییس شیلات شهرستان گناوه گفت: پنج هزار و150 تن میگوی پرورشی از سایت های پرورش ریگ، حله و رودشور این شهرستان تولید شد.
مهدی ابراهیمی افزود: میزان تولید و برداشت میگوی پرورشی از استخرهای این شهرستان در مقایسه با سال گذشته 44 درصد افزایش یافته است.
وی اظهارکرد: درسال جاری 81 مجتمع پرورش میگو با یکهزار و 290 استخر و وسعت یکهزار و374 هکتار از اراضی پرورش میگوی این شهرستان فعال بودند.
وی تجهیز شرکت های پرورش میگو به سیستم های هوادهی و غذادهی پیشرفته و مدرن را از عوامل اصلی رشد 44 درصدی تولید میگو در این شهرستان عنوان کرد.
رییس شیلات گناوه بیان کرد: پارسال سه هزار و570 تن میگو ازسایت های پرورشی این شهرستان تولید شده بود.

وی گفت: عمده میگوهای پرورشی تولیدی به کشورهای آسیایی ازجمله مالزی، چین و تایلند و اروپا صادر و بخشی دیگری مصرف داخلی می شود.

وی به عمده مشکلات پرورش دهندگان اشاره کرد و افزود: بازاریابی، هزینه بالای نگهداری در سردخانه، برقدار نشدن سایت های حله و رودشور، استفاده از سوخت فسیلی، لایروبی نشدن کانال های آبرسان و زه کش ها و نداشتن جاده های دسترسی ازعمده مشکلاتی است که نیاز به توجه ویژه مسوولان دارد.

ابراهیمی بیان کرد: هم اینک تولیدات پرورش دهندگان در سردخانه نگهداری می شود که برای فروش این محصول تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی یادآورشد: همه ساله در اوایل خرداد کشت پرورش میگو در مزارع پرورشی این شهرستان آغاز و از اواسط مهر کار برداشت انجام که تا اواخر آذر ادامه می یابد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید