بهشهر قطب شیلاتی مازندران است

چهار‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

بهشهر قطب شیلاتی مازندران است
معاون آبزي پروري شيلات مازندران گفت: 10 درصد محصولات شيلاتي استان در بهشهر تولید می شود و اين شهرستان بعنوان قطب شيلاتي مازندران به شمار می رود.
ولي الله محمد زاده روز دوشنبه در حاشیه جلسه كارگروه آب و كشاورزي در سالن فرمانداري اين شهرستان افزود: در حال حاضر داراي 235 مركز آبزي پروري در بهشهر هستيم كه سالانه 6 هزار و 20 تن توليد دارد.
وي اظهار داشت: در رابطه با شناور صيد كيلكا و صيادان پره نيز دو هزار و 260 تن در سال صيد از سواحل شمال اين شهرستان داريم.

محمد زاده با بيان اينكه براي يك هزار نفر در زمينه شيلات در بهشهر اشتغال ايجاد شده است يادآور شد: اين شامنل اشتغال مسقيم است و اشتغال غير مستقيم تا يك و نيم برابر است كه گردش اقتصادي از صيد در بهشهر سالانه 40 ميليارد تومان است.

معاون آبزي پروري شيلات مازندران با بيان اينكه مساعدت در تمديد پروانه بهره برداري مراكز آبزي پروري از مسائلي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد ادامه داد: متاسفانه تمديد پروانه مراكز آبزي پروري با مشكلات خاص مواجه است كه اين مراكز در صورت عدم دارا بودن پروانه فعاليت قانوني نمي توانند از تسهيلات مناسب استفاده كنند.

وي گفت: نگاه ما براي پرورش ماهي در شرق استان، پرورش ماهي كپور است كه نسبت به قزل آلا آب كمتري نياز دارد.

محمد زاده افزود: استفاده از تالابها براي رهاسازي بچه ماهي هاي سفيد هم مي تواند يكي از عوامل مهم در ايجاد اشتغال در بهشهر و غني سازي سبد صيد صيادان منطقه باشد كه اميدواريم با همكاري مسئولان اين امر انجام شود.

وي ادامه داد: ايجاد بازار شيلات براي شرق مازندران نيز از مسائل مهم ديگري است كه بايد مورد توجه قرار گيرد تا در زمينه اشتغال زايي در اين زمينه نيز تلاش شود و شاهد كاهش بيكاري باشيم
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید