سرمایه‌گذاری 40 میلیارد ریالی برای ساخت مرکز تولید میگوی عاری از بیماری

جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

سرمایه‌گذاری 40 میلیارد ریالی برای ساخت مرکز تولید میگوی عاری از بیماری
رئیس پژوهشکده میگوی کشور گفت: 40 میلیارد ریالی برای ساخت مرکز تولید میگوی عاری از بیماری در بوشهر سرمایه‌گذاری شده است.
خسرو آئین جمشید در نشست مسئولان استان بوشهر با مسئولان مرکز تحقیقات شیلات کشور اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت‌های خوبی برای پرورش میگو دارد و هم اکنون در بیش از 60 هزار هکتار از اراضی استان بوشهر شاهد فعالیت پرورش دهندگان میگو هستیم.
وی با اشاره به اینکه حدود 70 درصد اراضی پرورش و تولید میگوی کشور در استان بوشهر قرار دارد، خاطرنشان ساخت: 13 نوع بیماری که بیشترین میزان تلفات را دارند در جهان شناسایی شده‌اند که تحقیقات و پژوهش‌های لازم برای کاهش خطرات این بیماری‌ها در دست انجام است.
ساخت مرکز تولید میگوی عاری از بیماری با مساحت 17 هزار مترمربع
رئیس پژوهشکده میگوی کشور از تلاش شبانه روزی برای جلوگیری و پیشگیری از ورود بیماری‌های میگو، اضافه کرد: مرکز تحقیقاتی تولید میگوی عاری از بیماری خلیج فارس در بوشهر فعالیت خود را برای دستیابی به دانش ‌فنی تولید میگوی اس‌پی‌تی آغاز کرده است.
وی ادامه داد: مرکز تحقیقاتی تولید میگوی عاری از بیماری خلیج فارس دارای بخش‌هایی همچون سالن و آزمایشگاه غذا ساز، سالن نگه‌داری مولد پرورش میگو و سالن تکثیر که دارای 17 هزار مترمربع مساحت است.
آئین جمشید به تولید بچه میگو با مقاومت بالا و عاری از هرگونه بیماری در مرکز تحقیقاتی تولید میگوی عاری از بیماری خلیج فارس اشاره کرد و افزود: این مرکز دارای 9 حوضچه تکثیر و آزمایشگاه مرکزی برای آزمایش و بررسی بیماری‌های میگو است.
انجام فعالیت‌های پژوهشی و ژنتیکی بر روی آبزیان و جلبک‌های دریایی
وی از وجود 19 استخر بتنی برای نگه‌داری مولد میگو در مرکز تحقیقاتی تولید میگوی عاری از بیماری خلیج فارس خبر داد و بیان داشت: 40 میلیارد ریال برای ساخت این مرکز سرمایه‌گذاری شده است که چهار میلیارد برای تکمیل محوطه آن نیاز است.
رئیس پژوهشکده میگوی کشور همچنین از انجام فعالیت‌های پژوهشی و ژنتیکی بر روی آبزیان و جلبک‌های دریایی و ماهیان یال اسبی در این مرکز خبر داد و گفت: سند ملی جلوگیری از بیماری زود رس میگو با مشارکت بخش خصوصی، شیلات، دامپزشکی و تحقیقات علوم شیلاتی در بوشهر تدوین شده است
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید