اجرای دو طرح پرورش ماهی در قفس بزودی در استان بوشهر آغاز می‌شود

جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

اجرای دو طرح پرورش ماهی در قفس بزودی در استان بوشهر آغاز می‌شود
استاندار بوشهر گفت: اجرای دو طرح پرورش ماهی در قفس بزودی در استان بوشهر آغاز می‌شود.
مصطفی سالاری در نشست با مسئولان مرکز تحقیقات شیلات کشور اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه صید و صیادی و همچنین پرورش آبزیان است که هم اکنون بخش قابل توجهی از آبزیان کشور در استان تولید می‌شود.
وی به ظرفیت بالای استان بوشهر در تولید میگوی پرورشی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: زیرساخت‌های پرورش میگو در استان بوشهر بسیار زیاد است که حدود پنج ماه در سال بلا استفاده است که باید از این ظرفیت‌ها برای درآمدزایی و اشتغال استفاده شود.
استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه باید محصولاتی مقاوم در برابر سرما برای تولید در این حوضچه‌های پرورشی انتخاب شود، اضافه کرد: باید محصولات دریایی برای پرورش در مراکز پرورشی استان شناسایی شوند.
پرورش آبزیان مقاوم در برابر سرما در بوشهر
وی ادامه داد: مراکز پرورش میگوی استان بوشهر در فصل سرما راکد هستند و فعالیتی در انها صورت نمی‌گیرد و لازم است که محصولاتی که در مقابل سرما مقاوم هستند و می‌توانند در این وضعیت رشد کنند، برای تولید در این مراکز انتخاب شوند.
سالاری به تلاش برای تولید محصول بیشتر و با کیفیت‌تر میگو در استان بوشهر خبر داد و افزود: تفاهم‌نامه سه جانبه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، موسسه تحقیقات آبزیان و استانداری بوشهر برای اجرای طرح اصلاح نژاد میگو انجام شد.
وی با اشاره به وجود 10 متقاضی برای پرورش ماهیان در قفس در استان بوشهر، تاکید کرد: دو سرمایه‌گذار و متقاضی برای این کار اماده هستند و فعالیت آنها به زودی آغاز می‌شود که یکی در آب‌های خلیج فارس و دیگری هم در آب پشت سد رئیسعلی دلواری مشغول به فعالیت خواهند شد
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید