چهارهزار مولد میگوی عاری از بیماری در کشور تولید شد

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

چهارهزار مولد میگوی عاری از بیماری در کشور تولید شد
رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت: این موسسه برای تولید 30 هزار مولد میگوی عاری از بیماری برنامه ریزی کرده است که تاکنون چهار هزار مولد میگوی عاری از بیماری توسط این موسسه تولید شده که به دستاورد جدیدی دست یافته است.
محمد پورکاظمی روز پنجشنبه در نشست با مسوولان استان بوشهر اظهارکرد: اکنون درکشور13مرکز پژوهشی در بخش آبزیان در استانهای خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان قرار دارد که استان بوشهر در تولید و پرورش میگو در کشور حرف اول را می زند.
وی اضافه کرد: استان بوشهربه عنوان مرکز پژوهشکده میگو درکشور معرفی شده است و تنها روی گونه های مختلف میگو درحوزه های مختلف فعال است.

رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشوربا اشاره به راه اندازی مرکز تولید میگوی عاری از بیماری دربوشهر گفت: این مرکز جزو افتخارات شیلات کشور و استان بوشهر است زیرا در جهان چهارمین کشور اجرا کننده طرح تولید میگوی عاری از بیماری هستیم.

پورکاظمی با بیان این که تا سال گذشته مولد میگو از خارج از کشور وارد می شد گفت: اکنون کارشناسان موسسه تحقیقات شیلات کشور به تکنولوژی و فنآوری مولد میگو دست یافته اند که این خود افتخاری برای کشور است.

رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت: تدوین سند ملی پایش بیماری مرگ زود رس میگو در بوشهر آغاز شده است.

پورکاظمی با بیان این که بیماری مرگ زود رس میگو تاکنون در ایران گزارش نشده تاکید کرد: براساس اطلاعات دریافتی در سال 2009 میلادی در کشورهای چین، تایلند، مالزی و ویتنام و درسال 2013 درکشور مکزیک این بیماری گزارش شده است.

وی از اصلاح نژاد میگو خبرداد و گفت: این طرح اکنون در دست تهیه است که در مرکز پژوهشکده میگوی کشور دربوشهر در دست اجراست
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید