وزیرراه بر ارتقا کیفیت زندگی ساحل نشینان تاکید کرد

چهار‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

وزیرراه بر ارتقا کیفیت زندگی ساحل نشینان تاکید کرد
وزیر راه و شهرسازی گفت: ارتقا کیفیت زندگی ساحل نشینان در سواحل جنوب کشور باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
عباس آخوندی در مراسم گرامی داشت روز جهانی دریانوردی، تاکید کرد: سازمان بنادر ودریانوردی کشور نباید تنها به فکر حمل و نقل دریایی باشد بلکه به عنوان یک سازمان مسئول باید به مسئولیت اجتماعی خود در زمینه ارتقا کیفیت مردم در سواحل جنوبی کشور بیش از پیش توجه کند.
وی تصریح کرد: زندگی ساحل نشینان باید طوری رشد و توسعه یابد که ما شاهد استقرار بهترین زندگی ها در این مناطق باشیم و همه مردم و سازمانهای ذیربط برای تحقق این مساله مهم تلاش کنند.
وی با بیان این که دنیای ما دنیای رقابت است و دریا جایی است که تمام کشورهای جهان در آن فعالیت می کنند، گفت: به همین منظور رقابت بنادر ایران با بنادر کشورهای حاشیه خلیج فارس باید مورد توجه جدی دست اندرکاران قرار گیرد.

آخوندی اظهار کرد: ظرفیت ایران برای افزایش رقابت پذیری در حمل ونقل دریایی بسیار زیاد است و اگر جایگاه کشور را در این بخش در سطح بین المللی ارتقا ندهیم ، دچارعقب ماندگی خواهیم شد.

وزیر راه وشهرسازی با بیا این که لازم است که جایگاه کشورمان در زمینه های نظامی، حمل ونقل دریایی ، شیلات و سایر منابع درآمدی دریایی ارتقا یابد، یادآورشد: برای تحقق این مهم باید به نیروی انسانی متخصص آموزش دیده در این بخش توجه بیشتری شود تا شاهد رشد وتوسعه بنادر کشور در شمال و جنوب باشیم.

وی، ساماندهی نیروی انسانی در حوزه حمل ونقل دریایی را ضروری دانست و گفت: برای ارتقا کیفیت زندگی خانواده ها در حوزه دریا باید به افزایش دانش دریانوردان و فعالان عرصه دریانوردی بیش از این توجه شود تا بتوانیم خود را در سطح جهان به عنوان یک کشور توسعه یافته در این بخش مطرح کنیم.

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید