افزایش صید غیرمجاز از معضلات شیلات است

چهار‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۳۹ بازدید

افزایش صید غیرمجاز از معضلات شیلات است
مدیرکل شیلات گیلان گفت: افزایش صید غیرمجاز یکی از معضلات جدی بحث صید و صیادی شیلات است.
اسحاق شعبانی در انزلی یکی از مهم‌ترین فعالیت شیلات را در بخش صید و صیادی عنوان کرد.
وی بازسازی و ترمیم ذخایر ماهیان را از جمله وظایف شیلات دانست و اظهار کرد: پایداری شغل صیادی از دیگر وظایف شیلات است.
مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه سالانه 150 میلیون قطعه بچه‌ماهی در دریای این استان رهاسازی می‌شود، تصریح کرد: توسعه و گسترش آبزی‌پروری از دیگر وظایف شیلات است.

وی با اشاره به اینکه گیلان رتبه دوم آبزی‌پروری کشور را بعد از مازندران دارد، گفت: ترویج و ارائه یافته‌های جدید علم شیلاتی نیز از وظایف دیگر شیلات است.

شعبانی صید و صیادی در گیلان را بسیار با اهمیت خواند و یادآور شد: قدمت شیلات گیلان به یک قرن می‌رسد و این امر نشانه اهمیت صید و صیادی در استان است.

وی فصل صید رسمی را هر ساله از 20 مهر ماه ذکر کرد و گفت: صید ماهیان استخوانی دریای خزر تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه می‌یابد.

مدیرکل شیلات گیلان امسال میزان صید را با افزایش بیان کرد و افزود: سال گذشته 3 هزار و 840 تن ماهی در گیلان صید شد و پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به وضعیت خوب صید این آمار به 4 تن برسد.

وی به فعالیت پره‌های تعاونی شیلات اشاره کرد و یادآور شد: در گیلان 75 پره تعاونی صیادی وجود داشت که 9 پره تعدیل شدند و 14 پره غیرفعال است و اکنون 52 پره تعاونی صید و صیادی شیلات فعالیت می‌کنند.

شعبانی با اشاره به اینکه در این پره‌ها 4 هزار و 500 صیاد به صورت قانونی فعالیت می‌کنند، صید غیرمجاز را از معضلات جدی خواند.

وی درباره وضعیت غیرقانونی صید ماهیان، تصریح کرد: آمار صید غیرمجاز افزایش یافته و حتی میزان صید آنها از صید قانونی بیشتر شده که این مسئله معضل بزرگی است
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید