مصرف آبزیان دراستان مرکزی از سرانه کشوری پایین تراست

پنج‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

مصرف آبزیان دراستان مرکزی از سرانه کشوری پایین تراست
مدیر امورشیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: سرانه مصرف گوشت آبزیان در این استان نسبت به میانگین کشوری یک و نیم کیلوگرم پایین تر است .
حسن اکبری روز پنج شنبه افزود: سرانه مصرف انواع آبزیان در کشور هشت و نیم کیلوگرم و در استان مرکزی حدود هفت کیلوگرم است.
وی ادامه داد: بیشترین سرانه مصرف آبزیان در استان مرکزی، 8.2 کیلوگرم متعلق به شهرستان اراک و کمترین آن مربوط به شهرستان خنداب به میزان 5.4 کیلوگرم است.
اکبری در عین حال گفت: استان مرکزی در مقایسه با دیگر استانهای غرب کشور در خصوص سرانه مصرف آبزیان رتبه نخست را دارد.

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی استان مرکزی از آغاز به کار بزرگترین بازارچه آبزیان غرب کشور در اراک خبر داد و افزود: این بازارچه با فضای 2 هزار متر مربع و 18 غرفه در مرکز شهر اراک احداث می شود.

او تصریح کرد: در این بازارچه انواع آبزیان شامل ماهیان سردآبی، گرمابی و دریایی به صورت تازه در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

وی افزود: علاوه بر عرضه بهداشتی محصولات شیلاتی تحت نظارت دامپزشکی استان ، انجماد و فرآوری و بسته بندی آبزیان نیز در دستور کار این بازارچه قرار دارد که این امر به افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان کمک شایانی می کند.

اکبری اظهار کرد: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص مزایای استفاده از گوشت آبزیان یکی از مهمترین راهکارهایی است که می تواند این فرآورده ارزشمند را در سبد غذایی خانوارها قرار دهد.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: پارسال 2 هزار و 430 تن انواع آبزیان شامل قزل آلا، کپور، ماهیان سردآبی و زینتی در استان تولید شد.

حدود یک هزار نفر در استان مرکزی به امر تولید و پرورش انواع آبزیان اشتغال دارند
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید