پروژه میگوی عاری از بیماری تجاری‌سازی می‌شود

سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۱ بازدید

پروژه میگوی عاری از بیماری تجاری‌سازی می‌شود
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: پروژه میگوی عاری از بیماری استان بوشهر با تجاری‌سازی مورد حمایت قرار می‌گیرد.
سورنا ستاری عصر امروز در نشستی با آیت‌الله صفایی‌بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه این استان در حوزهای اقتصادی دارای جایگاه ویژه‌ای در کشور است، اظهار داشت: این استان با داشتن صنایع بزرگ در حوزه‌های، نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه اتمی جایگاه مهمی در عرصه ملی و بین‌المللی دارد.
وی، با بیان اینکه تجاری سازی محصولات یکی از اولویت‌های مهم شرکت‌های دانش بنیان است، تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان که نقش موثر خود را در طرح‌ها و پژوهش‌های نشان داده‌اند، اکنون مهم‌ترین اولویت این شرکت‌ها تجاری سازی محصولات آنان است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر این اینکه اقتدار کشورهای مختلف براساس توانمندی علمی و پژوهشی است، بیان کرد: دراین بخش کشورهایی موفق هستند که به تحقیقات و پژوهش‌های خود توجه می‌کنند.

ستاری با بیان اینکه دانشگاه پایگاه اصلی اقتصاد دانش بنیان است، افزود: اکنون مشکلات فرهنگی در مناطق اجرای پروژه‌های بزرگ صنعتی در استان بوشهر نبود پیوست فرهنگی در این پروژه‌ها است که باید رویکرد اقتصاد دانش‌بنیان به این مهم باشد.

وی پروزه‌های حوزه شیلات، نفت و انرژی از ویژگی‌های استان بوشهر دانست و افزود: دانشگاه‌های استان بوشهر باید در راستای توسعه شیلات، نفت، گاز، انرژی گام بردارند و مشکلات جامعه را حل کنند.

ستاری از حمایت معاونت علمی و فناوری از پژوهشگران خبرداد و گفت: پروژه میگوی عاری از بیماری استان بوشهر نقش مهم و تاثیرگذاری در حل مشکلات هزاران نفر دارد که این مهم سبب افزایش سرمایه‌گذاری در بخش شیلات و آبزی‌پروری می‌شود که بدون شک از این پروژه مهم حمایت ویژه می‌شود
منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید