ادامه تلاش ها براي صادرات آبزيان به روسيه، بلاروس و قزاقستان

چهار‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۳ بازدید

ادامه تلاش ها براي صادرات آبزيان به روسيه، بلاروس و قزاقستان
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران گفت : تلاش ها برای باز شدن بازار روسیه برای صادرات آبزیان ایران به ویژه میگوی پرورشی ادامه دارد.
هادی سنگانیان افزود : تحریم های اخیر انجام شده علیه روسیه از سوی کشورهای اروپایی و آمریکایی ، موقعیت خوبی برای صادرات محصولات ایران به این کشور به ویژه در زمینه محصولات به وجود آورده است.
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران تاکید کرد: مسئولان در حال رایزنی برای بازشدن راههای صادرات آبزیان به این کشور هستند و تلاش ها ادامه دارد.
وی اظهار داشت : در صورت باز شدن بازار روسیه به روی محصولات شیلاتی به دنبال آن بازار صادرات به کشورهای بلاروس و قزاقستان نیز باز خواهد شد.
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران خاطرنشان کرد: هم اکنون میگوی پرورشی ایران در تمام کشورهای دنیا از بازار بسیار خوبی برخوردار است.
سنگانیان در اظهار داشت: این میگوهای پرورشی هر ساله به اکثر کشورهای آمریکا، اروپا، حاشیه خلیج فارس و جنوب شرق آسیا صادر می شود.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم در آینده نزدیک روسیه به عنوان یکی از مهمترین بازارهای هدف صادرات میگوی پرورشی ایران مطرح شود، تاکید کرد: با افزایش تولید میگوی پرورشی در سال آینده، بازارهای هدف صادرات این محصول نیز افزایش خواهد یافت.
به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران ، افزایش تولید میگوی پرورشی ، تاثیر بسزایی در افزایش صادرات و به دنبال آن ارزآوری برای کشور خواهد داشت که امیدواریم هرچه سریعتر شاهد تحقق این امر مهم باشیم.
وی خاطرنشان کرد : پیش بینی می شود صادرات آبزیان در سال جاری 400 میلیون دلار درآمد ارزی برای کشور داشته باشد.
این مقام مسئول در اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران اظهار داشت: حداقل یک سوم میزان این درآمد ، ناشی از درآمد ارزی صادرات میگوی پرورشی خواهد بود.
وی دلیل افزایش صادرات میگو در سال جاری را در مقایسه با سال گذشته ، افزایش تولید و پرورش میگو تاکید کرد و گفت : استفاده از ظرفیت های خالی
از سوی پرورش دهندگان بخش خصوصی و افزایش سرمایه گذاری در این امر بسیار حائز اهمیت بوده است.
سنگانیان در ادامه سخنان خود گفت : البته امسال به دلیل کاهش قیمت 40 درصدی میگوی جهانی ، هم اکنون پس از صادرات هزار تن میگو، حدود 17 هزار تن در انبارها دپو شده است.
این مقام مسئول در اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران با بیان اینکه امیدواریم با اتمام صادرات میگوی سایر کشور، قیمت بازار جهانی اندکی افزایش یابد ، تصریح کرد : پس از این افزایش قیمت ، ما نیز اقدام به صادرات میگوی پرورشی خود با قیمت بالاتری خواهیم کرد.
سنگانیان تاکید کرد : البته در بهترین حالت قیمت ها تنها 10 درصد افزایش خواهید یافت که البته این میزان افزایش نیز برای پرورش دهندگان بهتر خواهد بود.
وی با اشاره به افزایش تولید میگو در سال جاری گفت : هر چند تولید میگو افزایش یافته است اما به نظر می رسد ارزآوری این آبزی افزایش نداشته باشد
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید