صیادان بوشهری ۸۰۰ تن میگو صید کردند

جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

صیادان بوشهری ۸۰۰ تن میگو صید کردند
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: صیادان این استان در۱۵ روز گذشته بیش از ۸۰۰ تن میگو صید کرده‌اند که نسبت به میانگین ۱۰ سال گذشته ۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.
حسین بهمنیاری با بیان اینکه 10 هزار صیاد از هفتم مرداد صید میگو را در آب‌های استان بوشهر آغاز کرده‌اند اظهار کرد: صیادان بوشهری با 500 فروند لنج و یک‌هزارقایق در صید میگو فعالیت می‌کنند که تاکنون برداشت مناسبی داشته‌اند.
وی با بیان اینکه میگو درآبهای شمالی و جنوبی استان بوشهر وجود دارد گفت: در ابتدای فصل صید میگو مناطق جنوبی مانند مطاف دیر محل مناسبی برای صید میگو بود ولی اکنون مناطق دیلم در شمال استان بوشهر هم ذخائر مناسب میگو وجود دارد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه لنجهای میگو گیر در سفر چهار روزه صید مناسبی دارند گفت: لنج‌ها که دارای مجوز چهار روزه هستند در سفر صید بین 800 کیلوگرم تا یک تن میگو صید می‌کنند که برای آنان راضی کننده است.

بهمنیاری با اشاره به اینکه مقرر شده که 30 درصد از میزان صید لنج‌ها با قیمت مصوب در اختیار متقاضیان خرید میگو در اسکله‌های صیادی قرار دهند گفت: لنج‌دارانی که 30 درصد میگوی صید شده خود را با قیمت درجه یک هر کیلوگرم 20 هزار تومان در اختیار متقاضیان قرار دهند از یک تا دو روز مجوز صید تشویقی برخوردار می‌شوند بگونه‌ای که سفر چهار روز آنان به شش روز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه صیادان در 15 روز گذشته 800 تن میگو صید کرده‌اند گفت: صیادان این استان در15 روز گذشته بیش از 800 تن میگو صید کرده‌اند که نسبت به میانگین 10 سال گذشته 3 درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه 80 درصد میگوی صید شده ببری سبز است گفت: بیشتر میگوهای صیادان از نوع گونه دریایی خلیج فارس است و تنها 20 درصد آن گونه سرتیز و سفید است
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید