تنها از ۱۰ درصد ظرفیت شیلات چابهار استفاده می‌شود

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

تنها از ۱۰ درصد ظرفیت شیلات چابهار استفاده می‌شود
مدیر شیلات چابهار گفت: هم‌اکنون تنها از ۱۰ درصد ظرفیت شیلات چابهار استفاده می‌شود.
«محسن‌علی گلشنی» اظهار کرد: با انتخاب روش‌های مختلف پرورش ماهی و با توجه به رژیم‌های غذایی متفاوت در ماهیان می‌توان در پرورش‌های توأم از همه‌ی تولیدات آب استفاده کرد که سبب افزایش تولید در واحد سطح می‌شود.
وی ادامه داد: وابستگی تولیدات آبزیان به ارز بسیار کم و یا در حد صفر است پس باید از این فرصت کم هزینه بودن در راستای توسعه‌ی ظرفیت شیلاتی منطقه استفاده کرد.

مدیر شیلات چابهار با بیان اینکه احداث صنایع شیلاتی با ظرفیت بالای 5000 قوطی از راهکارهای قابل توجه برای توسعة منطقة آزاد چابهار است، گفت: حدود 200 نوع ماهی با ارزش پروتئینی زیاد در دریای عمان زیست می‌کنند.

گلشنی تصریح کرد: فائو (F.A.O.) سازمان کشاورزی و خواربار جهانی سازمان ملل متحد، ظرفیت بهره‌برداری از دریای عمان را حدود 480 هزار تن برآورد کرده است. هرچند سهم صیادان چابهاری از این دریای پرماهی، در گذشتة تنها 7000 تن بوده است. این رقم هم‌اکنون به مقدار زیادی افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به استعداد فراوان دریای عمان و کرانه‌های شهرستان چابهار برای صید انواع ماهی‌ها، و به سبب امکان دسترسی به اقیانوس هند، باید سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای گسترش امکانات زیربنایی انجام و کارخانجات مدرن و تکنولوژی جدید در صنایع مربوط به شیلات به کار گرفته شود.
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید