بهره برداری از 5 طرح آبزی پروری در استان مرکزی

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۰ بازدید

بهره برداری از 5 طرح آبزی پروری در استان مرکزی
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی از بهره برداری از 5 طرح آبزی پروری در استان همزمان با گرامیداشت هفته دولت خبر داد
حسن اکبری افزود: این طرح ها شامل سه طرح استخر ذخیره دو منظوره پرورش ماهی قزل آلا به ظرفیت 78 تن، دو کارگاه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی به ظرفیت 350 هزار قطعه است که در شهرستان های اراک، ساوه، کمیجان و تفرش به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ها در مجموع یک میلیارد و 326 میلیون تومان هزینه شده گفت: با بهره برداری از این طرح برای 18 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می شود.
افتتاح بزرگترین بازارچه عرضه آبزیان غرب کشور در اراک

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همچنین در ادامه ازافتتاح از بزرگترین بازارچه عرضه آبزیان غرب کشور در آینده نزدیک در اراک خبرداد و گفت: این بازارچه
افزایش سطح دسترسی زمانی و مکانی به انواع آبزیان، افزایش آگاهی های خرید از ماهی ماهی سالم و ساماندهی مراکز خرید و عرضه‌ی آبزیان را از اهداف راه اندازی این بازاچه عنوان کرد.

اکبری افزود: این بازارچه که با مساحت حدود دو هزار متر مربع در مرکز شهر اراک احداث شده دارای 18 غرفه عرضه‌ آبزیان شامل ماهیان سردآبی، گرمابی و دریایی به صورت تازه، منجمد و همچنین سایر محصولات بسته‌بندی شده‌ آبزیان است.

وی خاطرنشان کرد: این بازارچه می‌تواند علاوه بر عرضه‌ بهداشتی محصولات شیلاتی که تحت نظارت دامپزشکی استان مرکزی انجام می‌شود نگهداری، انجماد، فرآوری و بسته‌بندی آبزیان را انجام دهد و به افزایش سرانه‌ مصرف آبزیان در شهرستان اراک کمک کند.

اکبری از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همکاری مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرداری اراک در احداث این بازارچه خبر داد.

همکاری شهرداری‌های استان برای احداث مراکز عرضه آبزیان در شهر‌ها

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ی منعقده مابین سازمان شیلات ایران و سازمان همیاری‌های شهرداری در خصوص همکاری شهرداری‌ها جهت احداث مراکز عرضه آبزیان در شهر‌ها گفت: احداث چنین مراکزی در شهرستان‌ها نه تنها باعث دسترسی آسان تر مردم به آبزیان و محصولات شیلاتی سالم و بهداشتی خواهد شد بلکه می تواند پشتوانه ای برای عرضه و فروش آبزیان پرورشی تولید شده در استان محسوب شده و به آبزی پروری در خصوص عرضه مصولات خود بدون بدون دخالت هیچ گونه واسطه ای کمک نماید.

اکبری خاطرنشان کرد: میانگین سرانه‌ی مصرف آبزیان در استان مرکزی حدود هفت کیلوگرم است که این میزان از متوسط کشوری حدود دو کیلوگرم کمتر است
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید