جای شهرک‌های صنعتی در حوزه شیلات خوزستان خالی است

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

جای شهرک‌های صنعتی در حوزه شیلات خوزستان خالی است
استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های خوزستان در بخش شیلات گفت: جای شهرک صنعتی شیلاتی برای انجام کارهای تخصصی در این زمینه خالی است.
عبدالحسن مقتدایی پیش از ظهر امروز در کارگروه شیلات استان با بیان اینکه تمام شرایط برای تحقق شرایط مطلوب در بحث توسعه شیلات و جهش آن فراهم است، اظهار کرد: مطالعات طرح جامع شیلات باید در خوزستان آغاز شود چون این استان توانمندی های بالایی در این بخش دارد که باید با استفاده از این ظرفیت ها آن را شکوفا کرد.
وی افزود: باید سازوکاری مشترک توسط شورای برنامه ریزی استان و سازمان شیلات کشور طراحی شود تا از آن برای توسعه شیلات و بحث آبزی پروری و آشتی ذائقه مردم با غذاهای بومی دریایی در خوزستان استفاده کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در طرح مطالعاتی باید توسعه زیرساخت ها فراهم شود تصریح کرد: با این کار زمینه ایجاد منطقه آزاد محصولات کشاورزی فراهم می شود که ضمیمه منطقه آزاد اروند می شود ضمن این که جای شهرک صنعتی شیلاتی برای انجام کارهای تخصصی در این زمینه خالی است.

مقتدایی اضافه کرد: اگر طرح مطالعاتی جامع شیلات استان تصویب شود خیلی از موارد حتی در منطقه آزاد اروند با کشورهای منطقه می‌توانیم مراوده و معامله داشته باشیم ضمن اینکه با سدهای استان می شود برای مردم زمینه انجام این کار را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر طرح جامع مطالعات شیلات استان و لحاظ کردن نگاه ملی و نیاز استان به این طرح ادامه داد: باید به سمت و سویی برویم که حداقل در منطقه خودمان الگویی داشته باشیم که هم به خودمان کمک کنیم و هم از منابع داخلی‌مان برای توسعه بحث شیلات و آبزی پروری استفاده کنیم چون شیلات مثل نفت برای خوزستان نعمت است.

منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید