استفاده از منابع آب هاي طبيعي براي افزايش توليدآبزيان

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۱ بازدید

استفاده از منابع آب هاي طبيعي براي افزايش توليدآبزيان
رییس سازمان شیلات کشور ، استفاده از آب ها، سواحل، کانال ها و سایر منابع آب های طبیعی و نیمه طبیعی را برای افزایش تولید آبزیان بسیار موثر دانست .

سید حسن صالحی امروز در نخستین ستاد توسعه شیلات خوزستان بااشاره به اینکه مصرف آبزیان در کشور پایین و کمتر از نصف متوسط جهانی است گفت: درتلاش هستیم با توانمندی بالای استان، سهم زیادی از این کسری را جبران کنیم.
وی بااشاره به اینکه توسعه شیلات، زمینه ایجاد اشتغال، تولید و درآمد را برای مناطق مرزنشین ازجمله خوزستان فراهم میکند از سرمایه گذاران داخل استان و کشور دعوت کرد در زمینه توسعه شیلات در این استان سرمایه گذاری کنند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تدوین بسته حمایتی دولت گفت: یکی از اقدامات مهم در این بسته، این است که فضایی در بانک ها ایجاد شود تا بانک ها بتوانند سهم عمده ای را در پرداخت تسهیلات به بخش های خصوصی داشته باشند.
وی به مشکلات بخش شیلات اشاره کرد و افزود: عوامل متعددی ازجمله بیماری ها، سرمازدگی و کاهش قیمت ها درکاهش موفقیت این بخش موثر بوده است اما با ایجاد فضای مناسب برای صادرات میگو و ماهیان گرمابی و غلبه بر بیماری ها،در آینده با مشکلات کمتری روبرو خواهیم بود.
صالحی در ادامه به تالاب ها به عنوان یکی از ظرفیت های مناسب توسعه در استان اشاره کرد و ادامه داد: پژوهشکده آبزی پروری در استان مطالعات خوبی بر روی تالاب های استان انجام داده و برنامه احیای تالاب ها در دستورکار قرار گرفته است.
رییس سازمان شیلات کشور اظهارداشت: نقش آبزیان در تامین غذای ساحل نشینان تالاب ها و اشتغال آن ها از جمله مسائل جدی مورد توجه ماست و دربخش احیا و بازسازی ذخایر تالاب ها کمک می کنیم.
وی تصریح کرد:یکی از اهداف تشکیل ستاد توسعه شیلات این است که تمام مدیران تاثیر گذار در شیلات با همفکری، سند توسعه شیلات استان را تدوین کنند

منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید