مقامات روسيه يک فروند کشتي صيد نهنگ ژاپن را توقيف کردند

شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

مقامات روسيه يک فروند کشتي صيد نهنگ ژاپن را توقيف کردند
مقامات روسیه یک فروند کشتی صیادی ژاپنی را به همراه خدمه آن توقیف کردند.
یک مقام آژانس شیلات ژاپن گفت quotation mark گارد ساحلی روسیه کشتی ژاپنی صید نهنگ 712 تنی شانون مارو را به دلیل ورود غیر قانونی به مناطق ساحلی جزیره ساخالین توقیف کرد. quotation mark
به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، این کشتی که به تنهایی به صید نهنگ اقدام نمی کند بلکه عملیات گشت و شناسایی نهنگ در مناطق مختلف دریایی را ارزیابی و رصد می کند به همراه 19 خدمه ژاپنی و یک ناظر روسی توقیف شد.
مقامات ژاپن ورود غیر قانونی به مناطق و قلمرو دریایی روسیه را پذیرفتند.رهبران توکیو تلاش می کنند با استفاده از راههای دیپلماتیک بتوانند کشتی و خدمه آن را آزاد کنند.
پس از چند دهه بی اعتمادی و تنش روسیه و ژاپن بر سر مناطق دریایی ، مناسبات مسکو و توکیو در دهه های اخیر گرمتر شده است.این در حالی است که در پی پیوستن و همکاری ژاپن با کشورهای غربی در اعمال تحریم ها علیه روسیه به دلیل الحاق کریمه به مسکو، بار دیگر روابط توکیو با مسکو به سردی گرائید.
از اینرو، اوایل ژوییه،رهبران مسکو در واکنش به دور جدید اعمال تحریم ها علیه برخی از مقامات روسیه،دیدار با وزیر ژاپن را لغو کردند.
پیشتر نیز کشتی ژاپنی شانون مارو شماره دو، در عملیات صید نهنگ در قطب جنوب با مخالفت و درگیری گروههای حامی محیط زیست روبرو شده بود
منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید