آمادگی شیلات برای رسیدگی به موضوع آلودگی زیست محیطی پارس‌جنوبی

دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۸ بازدید

آمادگی شیلات برای رسیدگی به موضوع آلودگی زیست محیطی پارس‌جنوبی
نماینده مردم شهرستان‌های دیّر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان شیلات ایران برای بررسی و رسیدگی به موضوع آلودگی زیست محیطی منطقه پارس جنوبی اعلام آمادگی کرده است.
به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده کنگان، عسلویه، جم و دیر در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام موسی احمدی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی در حوزه انتخابیه اظهار داشت: با توجه به اینکه اقدامات مختلفی برای توسعه چهار شهرستان عسلویه، کنگان، دیر و جم در دستور کار است ما به عنوان خادمان ملت در مجلس پیگیری‌های مختلفی در این زمینه داشته و داریم
وی در ارتباط با دیدار با مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه احداث جاده وفاق بین شهرهای دیر و کنگان از اهمیت حیاتی و استراتژیک برخوردار است، گفت: با وجود پیگیری‌های بسیار و قول‌های داده شده اعتبارات آن پرداخت نشده که لازم است احداث جاده وفاق بین شهرهای دیّر و کنگان از سر گرفته شود تا ارتباط بین پارس جنوبی و پارس شمالی تسریع شود.

نماینده مردم شهرستان‌های دیّر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صورت وضعیت پیمانکار طرح تاکنون پرداخت نشده و متاسفانه روند اجرای این پروژه کند است، گفت: باید حمایت‌های وزارت نفت از این پروژه افزایش یابد.

احمدی در ارتباط با پیگیری موضوع آلودگی زیست محیطی در منطقه پارس جنوبی و دیدار با رئیس سازمان شیلات ایران گفت: چند روز گذشته در نشستی با سید حسن صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران اثرات زیست دریایی صنایع پارس جنوبی، مسائل و مشکلات صیادان و اجرای پروژه اسکله خورخان بردخون بررسی شد.

وی افزود: در این نشست ضمن تبریک هفته دولت خرسندی مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر از میزبانی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در مجاورت خلیج فارس را ابراز و بر تأثیرگذاری صنایع عظیم نفت و گاز در این منطقه بر مسائل زیست دریایی تأکید کردیم که مقرر شد کمیته تخصصی برای پیگیری آلودگی‌های زیستی صنایع پارس جنوبی تشکیل شود و نظرات کارشناسان سازمان شیلات کشور در این کمیته تخصصی مطرح شود.

رئیس کمیته شیلات فراکسیون توسعه بنادر و صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از پیگیری‌ها و حمایت‌های رئیس سازمان شیلات و کارشناسان در خصوص روند اجرای اسکله خورخان خواستار تسریع در مناقصه پروژه فوق شد.

این مسئول با ابراز رضایت از نشست مذکور گفت: پیگیری‌ها برای مشخص شدن وضعیت آلودگی‌های زیستی صنایع نفت و گاز منطقه و احداث اسکله خورخان تا حصول نتیجه نهایی ادامه می‌یابد
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید