بندر گناوه به بخش خصوصي واگذار شد

چهار‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۶ بازدید


ايرنا، مدیركل بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در آیین واگذاری این بندر گفت: رواگذاری بنادر ماهیگیری به بخش خصوصی در اجرای تاكید رهبرمعظم انقلاب، اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و ضوابط اجرایی ماده ۸۸ تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت دركشوردردست اجراست.

محسن علی گلشنی افزود:سپردن بنادرصیادی به دست مردم نقش اثرگذاری در درآمدزایی و تامین رفاه و معیشت عمومی صیادان و پویایی شیلات دارد.

وی اظهاركرد:۷۲ بندرصیادی در كشور وجود دارد كه تاكنون با احتساب گناوه ۳۴ بندر به بخش خصوصی واگذارشده است.

وی افزود: سهم استان بوشهر در واگذاری بنادرصیادی به بخش خصوصی به نسبت سایر استان های كشور ۹ بندر است كه رقم بالایی است و از این رو باید توجه ویژه ای به این استان شود.

مدیركل بنادرماهیگیری سازمان شیلات ایران،ازمدیرتعاونی صیادان گناوه خواست تاازاین فرصتی كه مهیا شده است برای خدمت به بهره برداران و ارتقای این تعاونی نهایت بهره را ببرند.

مدیركل شیلات استان بوشهر هم در این آیین گفت:واگذاری نهمین بندر صیادی استان بوشهر به بخش خصوصی نقش مهمی در ارتقای سطح این بندر و معیشت صیادان خواهدداشت.

دهیار حاجیان افزود:این استان با بیش از ۷۰۰ كیلومتر مرز آبی دارای ۳۵ بندرصیادی است كه از این میزان هفت بندر سطح یك و ۱۵ بندر سطح دو هستند و بندرگناوه ازجمله بنادر فعال استان بوشهر دربحث صیادی و آبزی پروری است.
وی اظهاركرد:پارسال نزدیك به ۱۰ هزارتن میگو در این استان استحصال شد كه هفت هزارتن آن میگوی پرورشی و مابقی از صید دریا بود كه دراین میان شهرستان گناوه سهم قابل توجهی داشت.

فرماندارگناوه گفت:واگذاری بندرصیادی و تجاری گناوه به بخش خصوصی منطبق با اصل ۴۴ قانون اساسی است و مستقل شدن این بندر هم باید در دستور كار قرارگیرد.

غلامعلی حبیبی منش افزود:امیدواریم با این اقدام، وضعیت صیدوصیادی این منطقه رونق بیشتری یابد و به معیشت صیادان نیز كمك شایانی شود

دیدگاه خود را بیان کنید