آغاز صيد ماهيان تن در جاسک

دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید


واحد مرکزی خبر:صید ماهیان تن با قلاب ( تراولینگ ) در آبهای جاسک آغاز شد.
بیشتر تن ماهیان در آبهای جاسک به روش گوشگیر صید می شود که در این روش ماهی صیده شده تا 12 ساعت در آب می ماند و کیفیت خود را از دست می دهد .
معاون صید شیلات شهرستان جاسک گفت : امروز 2 هزار صیاد جاسکی با بیش از 500 قایق صید ماهی هوور (تن) را با استفاده از قلاب در آبهای بین المللی آغاز کردند .
حیدری نژاد افزود : در روش تراولینگ صید ماهی با استفاده از طعمه های مصنوعی ، مرده یا زنده که به دنبال نخ ماهیگیری در میان یا سطح آب کشیده می شود صورت می گیرد.
در این روش به علت خارج ساختن سریع ماهی از آب کیفیت آن حفظ می شود .
حیدری نژاد پیش بینی کرد امسال وزن ماهیانی که به وسیله قلاب صید می شود 20 درصد بیشتر از پارسال شود .
معاون صید شیلات شهرستان جاسک علت این افزایش را بیشتر شدن شمار قایق ها و تشویق صیادان در دوره های آموزشی به این روش صید اعلام کرد .
پارسال هزار و 400 صیاد جاسکی با 350 قایق به وسیله قلاب بیش از هزار تن ماهی هوور (ماهی تن ) صید کردند .
ماهی های صید شده به کارخانه های کنسرو سازی جاسک و استانهای همجوار فرستاده میشود
صید 68 تن ماهی خاویاری از دریای خزر
علی اصغر مجاهدی به خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: سال گذشته حدود 68 تن انواع ماهیان خاویاری از دریای خزر به صورت رسمی و غیررسمی صید شده اما هیچ یک از آن‌ها صید تجاری نبوده و فقط برای اهداف تحقیقاتی صید شده است
معاون صید و بنادر سازمان شیلات از صید غیر تجاری 68 تن ماهی خاویاری از دریای خزر در سال گذشته خبر داد.
وی افزود: صید ماهیان خاویاری از دریای خزر غالبا جنبه تحقیقاتی دارد و با هدف تامین مولد برای مراکز تکثیر و بازسازی صورت گرفته است.
به گفته معاون صید و بنادر سازمان شیلات براساس مصوبات کمیسیون عالی و مدیریت بهره‌برداری از ذخائر آبزی، صید تجاری ماهیان خاویاری از دریای خزر از دو سال گذشته ممنوع شده است.
مجاهدی اظهارکرد: صید ماهیان خاویاری از دریای خزر به گونه‌ای است که سهم استان‌های گیلان 16 تن، مازندران 28 تن و گلستان 24 تن بوده است

دیدگاه خود را بیان کنید