نداشتن تعاونی مشکل عمده‌ی تولیدکنندگان ماهی در زنجان

سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

نداشتن تعاونی مشکل عمده‌ی تولیدکنندگان ماهی در زنجان
«کیومرث محمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی زنجان، اظهار کرد: با آغاز کار از سال 74 با سختی زیادی روبرو بودیم اما اراده بر همه‌ی مشکلات فائق آمد و هم‌اکنون از وضعیت موجود راضی هستم.
یک پرورش‌دهنده‌ی ماهی گفت: نداشتن تعاونی در این صنف مشکل عمده در رابطه با پیگیری مسائل فعالان این عرصه است.
وی در خصوص مشکلات موجود در این عرصه گفت: گران شدن غذای ماهی و افزایش 6 برابری قیمت‌ها یکی از مشکلات عمده است که تا پیش از عید غذایی که 800 تومان به دستمان می‌رسید هم‌اکنون 4300 تومان خریداری می‌شود.
محمدی افزود: این در حالی است که شاهد کاهش قیمت ماهی در بازار هستیم و این کاهش و افزایش وارونه‌ی قیمت مشکل عمده‌ی پیش‎روی فعالان این بخش است.
این کارآفرین با بیان این‌که جهادکشاورزی اقدامی در این‌باره نکرده است، گفت: جهادکشاورزی و شیلات در رابطه با تامین غذا یا بچه ماهی اقدام خاصی انجام نمی‎دهند و فقط پیگیر امور مربوط به راه‌اندازی این واحدها هستند هم‌چنین به‌طور مرتب کارشناسان این اداره، راهنمایی‎های لازم در خصوص نحوه‌ی بهره‌برداری بهتر و بیشتر را به فعالان این عرصه می‌دهند.
این پرورش‌دهنده‌ی ماهی با اشاره به این‌که عدم وجود شرکت تعاونی فعالان این عرصه از عمده مشکلات است، خاطرنشان کرد: به علت نداشتن تعاونی پرورش‌دهندگان ماهی نمی‎توانیم مسائل صنفی خود را به خوبی پیگیری کنند هرچند در سال 78 از سوی فعالان این عرصه نسبت به راه‌اندازی و تشکیل تعاونی اقدام شد اما با عدم استقبال فعالان و اعضاء روبرو شد

دیدگاه خود را بیان کنید