میزان بارندگی در ۱۵ استان کشور از میانگین سال زراعی کمتر است

یک‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۱ بازدید


زمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: بر اساس آمارهای به دست آمده از میزان بارندگی‌ها در سال زراعی که از ابتدای مهرماه 91 تا پایان شهریور ماه سال جاری را شامل می‌شود، میزان بارندگی در استان‌های یزد، گلستان، کرمان، اصفهان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد بیش از 100درصد بارندگی‌ها در طول این سال بوده است و به طوریکه می‌توان گفت میزان بارندگی‌ها در استان‌های مزبور بیش از میانگین بوده است.
معاون توسعه و پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌ها در طول این سال زراعی در استان‌های مزبور بیشتر از میانگین 20ساله بوده است، افزود: در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، مازندارن، چهارمحال و بختیاری، فارس، خراسان رضوی، سمنان، ایلام، خراسان شمالی و لرستان طی این سال زراعی در حد میانگین بوده است.
وی بیان داشت: لازم به ذکر است که بارندگی در همین بازه بازمانی در مابقی استان‌های کشور که عموماً 15 استان را شامل می‌شود کمتر از میانگین بوده است.
معاون توسعه و پیش‌بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: بر همین اساس نمی‌توان گفت که هم‌اکنون 23 استان کشور در آستانه خشکسالی قرار دارند و آماری که از سوی سازمان محیط زیست در این ‌باره اعلام شده است صحت ندارد.
زمانیان همچنین اضافه کرد: باید توجه داشت که افزایش ورود ریزگردها به استان‌های کشور هیچگونه ارتباطی به خشکسالی استان‌ها و مناطق کشور ندارد.
وی با انتقاد از برخی اظهارنظر‌ها مبنی بر موازی‌کاری برخی از سازمان‌های کشور از جمله سازمان هواشناسی، سازمان جنگل‌ها، سازمان شیلات و سازمان محیط زیست،‌گفت: باید توجه داشت که سیاست‌گذاری‌ها در سازمان‌های متولی محیط زیست مختلف و همچنین فعالیت‌ها در این سازمان‌ها متفاوت بوده است.
به گفته وی، بیان چنین مسائلی فقط نوعی فرافکنی بوده و باید پیش چنین اظهارنظرهایی مسائل کارشناسی در مورد موارد به خوبی طی شود.
معاون توسعه و پیش‌بینی سازمان هواشناسی همچنین از اتخاذ برخی از تصمیم‌ها و اجرای برخی سیاست‌ها توسط سازمان محیط زیست برای مقابله با آلودگی هوای کلان‌شهرهای کشور به خصوص تهران مبنی بر آب پاشی آسمان این کلان شهر و نیز از میان بردن ریزگردها انتقاد کرد

دیدگاه خود را بیان کنید