پیش‌بینی تولید 2540 تن آبزیان پرورشی در استان مرکزی

سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

پیش‌بینی تولید 2540 تن آبزیان پرورشی در استان مرکزی
خبرگزاری فارس از اراک، حسن اکبری صبح امروز در جریان بازدید از طرح‌های پرورش ماهی در شازند گفت: استان مرکزی یکی از قطب‌های مهم تولید ماهی به‌ویژه ماهیان زینتی در کشور است و هر ساله میزان قابل توجهی ماهی زینتی و خوراکی تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.
وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال‌جاری دو هزار و 540 تن ماهی پرورشی در استان تولید خواهد شد که به منظور تولید این میزان ماهی تمام استخرهای دو منظوره به کار گرفته خواهند شد.
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از رهاسازی پنج میلیون و 670 هزار قطعه بچه ‌ماهی در واحدهای آبزی پروری استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و گفت: این میزان ماهی شامل ماهیان سردآبی و گرم‌آبی است که پنج میلیون و 540 هزار قطعه آن سردآبی و 130 هزار قطعه ماهی گرمابی است.
اکبری گفت: رهاسازی این میزان بچه ‌ماهی نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد رشد داشته است.
وی در ادامه از تولید 9 میلیون و 100 هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا طی سه ماهه نخست امسال در استان خبر داد و تأکید کرد: این میزان بچه ‌ماهی در 14 واحد پرورش تولید بچه ماهی تولید شده‌‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 درصد رشد داشته است.
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تولید ماهیان خاویاری در این استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان مرکزی با تولید 21 تن گوشت ماهی خاویاری سهم 6.5 درصدی در تولید این محصول دارد.
اکبری عنوان کرد: در سه ماهه نخست سال‌جاری یک واحد با ظرفیت 5,14 تن گوشت ماهیان خاویاری و استحصال یک تن خاویار در ساوه فعال شد که در این واحد، 15 هزار قطعه فیل‌ ماهی که از انواع برتر ماهیان خاویاری است رهاسازی شده و تا سال 94 امکان استحصال خاویار در این واحد به‌وجود می‌آید.
وی پیرامون تولید ماهیان زینتی نیز اظهار داشت: در استان مرکزی 34 واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی وجود دارد که از نظر تنوع تولید، محلات رتبه نخست در کشور را در اختیار دارد.
به گفته اکبری، هم‌اکنون 40 گونه ماهی زینتی در محلات پرورش می‌یابد

دیدگاه خود را بیان کنید