شهروندان اردبیلی در مصرف آبزیان رتبه سوم کشور را دارند

جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۶ بازدید


باشگاه خبرنگاران اردبیل/ میر آرمان واعظی امروز در جلسه بررسی مشکلات آبزی‌پروری در اردبیل گفت: در حالی که حدود یک دهه قبل مصرف ماهی در استان اردبیل کمتر از 0,9 کیلو‌گرم بود امروز این میزان مصرف به بیش از9,5 کیلوگرم رسیدهو استان اردبیل در بین استان‌های کشور رتبه سوم مصرف ماهی و آبزیان را به خود اختصاص داده است.
وی خاطرنشان کرد: ما در پرورش ماهی به صورت سالانه با داشتن 300 مزرعه پرورش ماهیان سردابی و گرم‌آبی رقمی معادلسه هزار و 540 تن تولید را شاهد هستیمو امسال تولیدات ما با افزایش دو برابری روبه‌رو می‌شود.
مدیر‌کل شیلات و آبزیان استان اردبیل همچنین یادآور شد:پیش‌بینی می‌کنیم امسال تا سقفهفت هزار تن ماهیان گرم‌آبی و سردآبی تولید و روانه بازار مصرفشودو در این زمینه به نظر می‌رسد همچنان ظرفیت تولید بسیار بالا است.
واعظی گفت: هدف عمده ما درتوسعه آبزی‌پروری در دو بخش خلاصه می‌شود کهایجاد مزرعه پرورش ماهی و همچنین فرهنگ درست مصرف آبزیان از مهمترین اهداف است.
وی با اعلام این‌که می‌توان سالانه تولید ماهیان را دو تا سه برابر افزایش داد، افزود: یکی از طرح‌هایی که ما به جد دنبال آن هستیم احداث و راه‌اندازی استخرهای پرورش ماهی است.
مدیر‌کل شیلات و آبزیان استان تصریح کرد:‌ علاوه بر این مطابق با برنامه بلند مدت 10 ساله این دستگاه‌ اجرایی در صورتی که بتواند از تمام منابع آبی استان استفاده کند می‌تواند زمینه تولید 100 هزار تن ماهی را به وجود آرود.
واعظی ادامه داد: استان اردبیل با داشتن منابع آبی سرشار از موقعیت ممتازی در پرورش ماهیان سردآبی، گرم‌آبی، خاویار و میگو برخوردار است.
وی در ادامه گفت: انتظار داریم به صورت کامل و جامع از این ظرفیت‌ها استفاد مناسب صورت گیرد تا یک فضای مطلوب در حوزه آبزی‌پروری با همکاریفارغ‌التحصیلان دانشگاهی شکل بگیرد

دیدگاه خود را بیان کنید