موانع پیشرفت صنعت شیلات در لردگان بررسی شد

دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

موانع پیشرفت صنعت شیلات در لردگان بررسی شد
جلیل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: طی مدت حضورم در حوزه انتخابیه از مناطق و روستاهای مختلف بازدید و از نزدیک مشکلات مربوط به مردم را بررسی کردم.
وی افزود: متاسفانه شهرستان لردگان یکی از محروم‌ترین شهرستان‌های استان و کشور است و مردم این منطقه با مشکلات بسیاری روبرو هستند و این می‎طلبد مسئولان در سطح کلان کشوری به این منطقه توجه ویژه‌ای داشته باشند.
جلیل با بیان ایکه نرخ بیکاری در شهرستان لردگان بسیار بالاتر از میانگین کشوری آن است، تصریح کرد: این در حالی است که در این شهرستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی وجود دارد که متاسفانه به دلیل عدم زیرساخت‌های لازم امکان بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها به خوبی فراهم نشده است.
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نشست مشترک خود و مدیران بخش شیلات استان، گفت: در این نشست در رابطه با موانع پیشرفت صنعت شیلات در شهرستان لردگان بحث و تبادل نظر شد.
جلیل، توسعه صنعت شیلات را گام مهمی در اشتغالزایی در این شهرستان دانست و افزود: در ذات هر صنعت جدید، اشتغال و تولید نهفته است و امید می‎رود با رونق‎بخشی این صنعت بخشی از مشکلات بیکاری مردم شهرستان برطرف شود.
وی، وقوع خشکسالی‌های اخیر را یک تهدید جدی در صنعت شیلات این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: این صنعت به دلیل اینکه از منابع آبی و محیط زیست به شدت متاثر است تلاش ما بر این است تا مطالعات دقیق و جامعی در این حوزه انجام شود تا مشکلات احتمالی به این صنعت آسیب جدی نرساند.
جلیل تصریح کرد: به سبب ظرفیت‌های موجود و نیروی انسانی کافی حمایت بیشتری از این صنعت نوپا به عمل می‌‏آوریم

دیدگاه خود را بیان کنید