کشاورزان ابرکوه رغبتی به پرورش ماهی ندارند

یک‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۰ بازدید

کشاورزان ابرکوه رغبتی به پرورش ماهی ندارند
غیب‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه اظهار داشت: علت عدم استقبال صاحبان استخرها، عدم حمایت شیلات از بهره‌برداران این بخش در شهرستان ابرکوه است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش شیلات در ابرکوه، نبود کارشناس شیلات است در حالی که نیاز به کارشناس برای ارائه مشاوره به کشاورزان در زمینه‌های مختلف ضروری است.
غیب‌اللهی ادامه داد: بخش خصوصی نیز به دلیل نبود درآمد کافی، حاضر به وارد شدن در این بخش نیست و همین مسئله و عدم آگاهی و عدم توجیه کشاورزان، باعث وارد شدن خسارت‌های سنگین به پرورش‌دهندگان ماهی می‌شود.
وی بیان کرد: پرور‌ش‌دهندگان ماهی در ابرکوه زیر پوشش بیمه که نیستند هیچ در صورت وارد شدن خسارت، هیچ غرامتی به آنان نیز پرداخت نمی‌شود همچنین در بحث تأمین غذای مناسب نیز با مشکلات بسیاری مواجه هستند.
غیب‌اللهی در توضیح این مسئله عنوان کرد: این بهره‌برداران چنانچه قصد استفاده از بیمه را داشته باشند باید برای دریافت پروانه کار اقدام کنند که آن را کاری با صرفه نمی‌دانند و اقدامی در این مورد نمی‌کنند.
وی در عین حال ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون، 15 هزار بچه ماهی کپور در استخرهای ابرکوه رهاسازی شده است.
غیب اللهی با اعلام اینکه تنها 15 استخر در ابرکوه به پرورش ماهی مشغول هستند، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود که 30 تن ماهی از این استخرها برداشت شود.
مسئول امور دام جهاد کشاورزی ابرکوه عنوان کرد: ابرکوه زمینه پرورش مساعدی از این لحاظ دارد و استخرهای این شهرستان قابلیت تولید بالایی دارند که در صورت حمایت جدی از صاحبان استخرها، می‌توان از این ظرفیت‌ها ‌بهره‌برداری کرد

دیدگاه خود را بیان کنید