9400 نفر در بخشهای مختلف شیلاتی بندرعباس فعالیت می کنند

سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۲ بازدید


خبرنگار مهر، نادر کرمی بعد از ظهر دوشنبه در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه بیش از 9 هزار و 400 نفر در بخش های مختلف شیلاتی شهرستان بندرعباس به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار هستند، عنوان کرد: این میزان اشتغال تنها در بخش های شیلات شهرستان بندرعباس صورت گرفته است و از این میان بیش از سه هزار و 500 نفر به صورت مستقیم در بخش صید و صیادی و سه هزار و 900 نفر در بخش آبزی پروی مشغول به کار هستند.
وی افزود: بیش از هزار و 300 نفر نیز در صنایع شیلاتی و همچنین مشاغل فصلی شیلاتی در این شهرستان مشغول به کار هستند و ما بقی نیز مشغول به کاران غیر مستقیم شیلاتی بندرعباس را تشکیل می دهند.
کرمی خاطر نشان کرد: این میزان شغل موجود در بخش شیلات بندرعباس که کمتر از میزان اشتغال صنایع بزرگ استان هرمزگان نیست، بیانگر نقش شیلات بندرعباس در اقتصاد این شهر است.
رئیس اداره شیلات شهرستان بندرعباس تصریح کرد: شیلات این شهرستان با بهره گیری از پتانسیل های موجود توانسته عملکرد خوبی را در هر دو حوزه صید و آبزی پروی از خود نشان دهد.
وی افزود: شیلات شهرستان بندرعباس با داشتن پتانسیل های خوب آبزی پروی در مناطق کولغان، خضر، شور اول، شور دوم، حسن لنگی، گچین و جلابی از توابع بندرعباس، آماده هرنوع همكاری و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصي و تعاونی برای توسعه صنعت تکثیر و پرورش میگو در این شهرستان است

دیدگاه خود را بیان کنید