40 میلیون قطعه بچه ماهی در چهارمحال و بختیاری تکثیر می‎شود

سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۰ بازدید

40 میلیون قطعه بچه ماهی در چهارمحال و بختیاری تکثیر می‎شود
پیرعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 18 هزار و 300 تن ماهی قزل آلا در استان تولید و روانه بازار مصرف شد.
وی افزود: پیش بینی می‎شود میزان تولیدات ماهی در این استان در سال‌جاری به 20 هزار تن افزایش یابد.
پیرعلی با اشاره به رتبه نخست استان در کشور در زمینه تولید و پرورش ماهی قزل آلا، گفت: شرایط آب و هوایی مناسب استان، دمای پایین و خنکی آب موجب شده است تا عمده تولید ماهی استان از نوع ماهیان سردآبی باشد.
مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر 350 مزرعه پرورش ماهی در استان مشغول به فعالیت هستند، همچنین مجوز بیش از 350 مزرعه پرورش ماهی دیگر نیز صادر شده است که در حال پیگیری و ساخت هستند.
وی از محدودیت صدور مجوز پرورش ماهی در استان خبر داد و گفت: سالانه به طور متوسط 20 میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی ارزان قیمت در راستای ساخت و ساز مزارع پرورش ماهی، کمک به تولید در راستای خرید نهاده‌ها و بچه ماهی به صاحبان شیلات پرداخت می‎شود.
پیرعلی به تکثیر سالیانه 40 میلیون قطعه بچه ماهی در استان اشاره کرد و گفت: در استان چهار کارخانه تولید خوراک آبزیان فعال است که بیش از 60 درصد از حجم خوراک آبزیان کشور را تأمین می‌کنند.
مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: پرورش ماهی در استان صنعت بسیار پویایی است که سالانه بیش از 120 میلیارد تومان ارزآوری دارد.
وی با اشاره به مشکلات این صنعت در استان، گفت: عدم استفاده از کارشناس در مزارع، تراکم بالای پرورش ماهی در مزارع با توجه به مشکلات کم آبی، عدم رعایت اصول بهداشتی و مصرف دارو بدون نسخه از مهم‌ترین مشکلات این بخش محسوب می‌شود

دیدگاه خود را بیان کنید