تولید بیش از 850 هزار قطعه ماهی آزاد در مازندران

چهار‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

تولید بیش از 850 هزار قطعه ماهی آزاد در مازندران
حبیب نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، اظهارداشت: مرکز بازسازی ذخایر آزاد ماهیان شهید باهنر کلاردشت در سال تولیدی 92-91 موفق به تولید تعداد 850 هزار قطعه بچه ماهی آزاد شد
مدیرکل شیلات مازندران از تولید بیش از 850 هزار قطعه ماهی آزاد استان خبر داد
وی ادامه داد: این بچه ماهیان براساس تصمیمات کمیته رهاسازی استان و با همکاری مرکز تحقیقات سردآبی کشور در رودخانه‌های مناسب استان رهاسازی می‌شوند.
مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه رهاسازی در رودخانه‌های دو هزار، سه هزار، کاظم رود، عباس آباد چالوس و سردآبرود انجام شد گفت: از 18 تیر ماه امسال رها سازی بچه ماهیان آزاد با وزن بیش از 3 گرم در مناطق بالادست رودخانه چشمه کیله و سر شاخه‌های دو هزار و سه هزار آغاز و تا 30 مرداد ماه امسال 300 هزار قطعه رهاسازی شد.
حبیب نژاد خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر در نتیجه تلاش برای افزایش بهره‌وری، مدت زمان پرورش بچه ماهی آزاد از 18 لغایت 20 ماه به 10 لغایت 12 ماه کاهش یافته و در عین حال تعداد تولید دو برابر شده است.
وی با تاکید بر حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی محیط و کاهش آلاینده‌ها گفت: حفظ رودخانه‌ها و زیستگاه‌های طبیعی و همچنین دریا از مهمترین عوامل تداوم بقای طبیعی آبزیان است

دیدگاه خود را بیان کنید