میگو ماه آینده از اراضی بوشهر برداشت می‌شود

سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۱۰۳ بازدید


خبرنگار مهر، علی صالح پور عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرورش میگو در استان بوشهر از اردیبهشت در اراضی ساحلی استان بوشهر آغاز شده است تصریح کرد: امسال 210 مزرعه در قالب 3هزار و 100هکتار اراضی پرورش میگو فعال است که در آن‌ها 690 میلیون قطعه بچه میگوذخیره سازی شده است.
وی تصریح کرد : ذخیره سازی بچه میگو در2 هزار و 445 استخر پرورشی در 10 مرکز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر به اتمام رسیده است.
معاون آبزی پروری شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه امسال در 10 مرکز تولید بچه میگو800 میلیون قطعه بچه میگو تولید شده است گفت: این تولیدات دراستخرهای پرورشی از 26 اردیبهشت ذخیره سازی شد که پس از 5 ماه پرورش ، برداشت میگو از ماه آینده "مهرماه" آغاز می‌شود.
صالح پور بیان کرد: تولید میگو در اراضی پرورشی استان بوشهر امسال به بیش از 10 هزارتن میرسد که نسبت به تولید 6 هزار و 750 تن سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه برای هر طرح 20هکتاری 5 میلیارد ریال سرمایه در گردش نیاز است گفت: برای حل مشکل مالی پرورش دهندگان میگو امسال تعدادی از آن‌ها برای دریافت سرمایه در گردش به بنک‌ها معرفی شده‌اند

دیدگاه خود را بیان کنید