سرانه مصرف ماهی در آذربایجان غربی به ازای هر نفر 6 کیلوگرم است

یک‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

سرانه مصرف ماهی در آذربایجان غربی به ازای هر نفر 6 کیلوگرم است
شیرولیلو در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سرانه مصرف ماهی در آذربایجان غربی به ازای هر نفر شش کیلوگرم بوده که این رقم تولید تقریبا جوابگوی نیاز مصرفی استان است.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با بیان اینکه ماهیان تولیدی آذربایجان غربی مشتریان خارج از استانی نیز دارند، ابراز داشت: به جای ماهیان خارج شده از شمال و جنوب کشور ماهی یا کنسرو وارد می‌شود.

شیرولیلو بالاترین نرخ رشد مصرف غذا در کشورهای مختلف جهان را آبزیان عنوان کرد و ادامه داد: توسعه این بخش و توجه ویژه به ترویج مصرف محصولات آبزی‌پروری نقش مهمی در امنیت غذایی جامعه ایفا خواهد کرد.

وی یادآور شد: املاح، مواد معدنی و وجود امگا سه ارزش محصولات آبزی را به نسبت سایر محصولات پروتئینی در جایگاه بالاتری قرار داده است.

شیرولیلو افزود: افزایش مصرف محصولات آبزی‌پروری در جهان سهم آبزیان در تامین مواد پروتئینی جوامع را روز به روز افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک کارخانه کنسرو ماهی به ظرفیت یک میلیون قوطی در روز فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: یک کارگاه عمل‌آوری و بسته‌بندی ماهی و شاه میگو به ظرفیت 150 تن در سال و یک کارخانه خوراک دام و آبزیان به ظرفیت بیش از 10 هزار تن غذای آبزیان نیز در آذربایجان غربی فعالیت دارد.

شیرولیلو ادامه داد: بیش از 10 سردخانه و صنایع کوچک تولید لوازم و تجهیزات صید و صیادی به طور مستقیم و غیر مستقیم در استان در زمینه شیلات فعالیت می‌کنند

دیدگاه خود را بیان کنید