محصولات آبزی کشور سالم است

یک‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

مطلبی در حاشیه ششمین جشنواره عرضه محصولات کشاورزی اُرگانیک و طبیعی در بوستان گفت‌وگو در پاسخ به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره تحقیقات انجام شده محصولات ارگانیک و طبیعی آبزیان، گفت:‌ تحقیقات این مؤسسه در ارتباط با جایگزینی مواد طبیعی به جای مواد شیمیایی در تولید محصولات آبزیان است.

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور افزود: در این زمینه مؤسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور از عصاره میخک، آویشن شیرازی و فرآورده‌های بیولوژیک و سایر محصولات طبیعی به جای هورمون‌ها، مواد نگهدارنده و مواد شیمیایی که امروزه در تولید محصولات آبزیان مرسوم است، استفاده می‌کنند.

مطلبی گفت:‌ موسسه تحقیقات شیلاتی ده‌ها سند و ثبت اختراع را برای جایگزینی این محصولات طبیعی به جای مواد شمیایی به ثبت رسانده و به مؤسسه شیلات و سازمان دامپزشکی کشور برای توسعه این روش‌ها عرضه کرده است.

وی در پاسخ به اینکه نظر جنابعالی در خصوص سلامت محصولات آبزی کشور چیست، گفت: پایش محصولات آبزی با همکاری سازمان دامپزشکی سالانه 4 بار در آب‌های شمال و جنوب کشور م مزارع پرورش آبزی انجام می‌شود و مرتب در حال کنترل است.

مطلبی ادامه داد: همچنین مزارع تولیدی محصولات آبزی و فرآورده‌های آبزیان نیز در کشور به طور مداوم در حال کنترل و پایش است.

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور تصریح کرد: بنده به عنوان مسئول موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور اعلام می‌کنم محصولات آبزی کشور کاملا سالم بوده و هیچ مخاطره‌ای را برای مصرف‌کننده ایجاد نمی‌کند.

وی تاکید کرد: اما مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور تحقیقات و پایش‌های خود را به طور مرتب ادامه می‌دهد، تا احتمال مخاطره مصرف این گونه محصولات را در آینده بگیرد.

مطلبی گفت: در زمینه کنترل باقیمانده‌های دارویی، سموم و هورمون‌ها دستورالعمل‌های مختلفی به سازمان دامپزشکی کشور اعلام شده و آنها اجرا می‌کنند، تا سالم‌ترین محصولات به دست مردم برسد.

وی در ادامه افزایش سرطان‌ را در کشور بی‌ارتباط با مراحل تولید مواد غذایی در کشور ندانست و گفت: هر چقدر مراحل تولید و فرآوری محصولات غذایی کنترل شود، میزان ابتلاء به برخی بیماری‌ها مانند سرطان در کشور کمتر خواهد شد

دیدگاه خود را بیان کنید