وزارت کشاورزي نيجريه پيشنهاد کرد واردات آبزيان به کشور ممنوع شود

دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۸ بازدید

وزارت کشاورزي نيجريه پيشنهاد کرد واردات آبزيان به کشور ممنوع شود
واحد مرکزی خبر : وزیر کشاورزی نیجریه پیشنهاد کرد واردات آبزیان به کشور ممنوع شود، اقدامی که با هدف تقویت صنعت داخلی صورت می گیرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی خبرنگار این شبکه درگزارشی از بندر هارکورت در نیجریه می گوید سال گذشته مردم نیجریه بالغ بر یک میلیون و ششصد هزار تن ماهی وارداتی مصرف کرده اند .
پرورش دهندگان ماهی از اقدام وزارت کشاورزی نیجریه استقبالکرده اند. آنها خواستار حمایت بیشتر دولت از این صنعت با هدف افزایش تولید ماهی شده اند .
این خبرنگار اضافه کرد مشکلی که اقدام دولت درممنوع کردن واردات ماهی دارد این است که درحال حاضر تولید داخلی جوابگوی درخواستها درکشور نیست و علاوه بر این سامانه توزیع درست نیز درکشوروجود ندارد .
این خبرنگاردرادامه گفت پرورش دهندگان و فروشندگان ماهی درنیجریه باید بیش از یک میلیون تن ماهی تولید کنند تا تقاضای داخلی را براورده کنند. علاوه براین به علت نبود امکانات مناسب حمل ونقل فروشندگان ماهی درسراسر کشور قادر به دریافت میزان مور نیاز خود نیستند .
تولید کنندگان ماهی پرورشی درکشور می گویند برای براورده کردن نیازهای داخلی نیاز به فراهم اوردن وام وسایر کمک ها ازسوی دولت دارند

دیدگاه خود را بیان کنید