تولید 4 هزار تن انواع آبزی در آذربایجان غربی

سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۰ بازدید

تولید 4 هزار تن انواع آبزی در آذربایجان غربی
شیرولیلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سال 91 میزان تولیدات آبزیان در آذربایجان غربی به میزان 15 هزار و 348 تن بوده که امید است این میزان در سال 92 به 16 هزار و 585 تن افزایش یابد.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون 4 هزار تن انواع آبزی در آذربایجان غربی تولید شده، یادآور شد: انواع ماهیان گرمابی و سردآبی از جمله یک گونه ماهی سردآبی شامل قزل‌آلا و چهار گونه ماهی گرمابی شامل فیتوفاک، بیگ هد، آمور و کپور معمولی در آذربایجان غربی پرورش داده می‌شود.
شیرولیلو اعلام کرد: اقداماتی از قبیل صدور پروانه، برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی، ارائه خدمات فنی و کارشناسی، ارائه تسهیلات بانکی و سیاست‌گذاری کلان تولید مواد اولیه مورد نیاز آبزیان و اجرای پروژه‌های زیربنایی توسط اداره شیلات آذربایجان غربی انجام می‌گیرد.
این مسئول ابراز داشت: صنایع متعددی به طور مستقیم و غیر مستقیم در زمینه شیلات از جمله عمل آوری، بسته‌بندی ماهی و شاه میگو، تولید خوراک آبزیان، تولید لوازم و ادوات پرورش، سید و حمل و نقل فعالیت دارند.
شیرولیلو اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در برنامه پنج سال پنجم صنایع اختصاصی شیلات در آذربایجان غربی مطابق نیاز توسعه یابد.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی اذعان داشت: ارزش ریالی تولیدات آبزیان در سال 91 بیش از یک هزار و 55 میلیارد ریال بوده و از طریق بخش شیلات آذربایجان غربی سالانه برای 200 نفر خانوار شهری و روستایی شغل ایجاد می‌شود

دیدگاه خود را بیان کنید