صید ماهی کیلکا در مازندران 16 درصد رشد یافت

چهار‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۰ بازدید


خبرنگار مهر، حسن حبیب نژاد ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید هیئت وزارت کشاورزی آفریقای جنوبی از طرح های شیلاتی استان افزود: در شش ماه نخست سال جاری بیش از چهار هزار و 400 تن ماهی کیلکا به ارزش اقتصادی 48 میلیارد ريال در استان صید شد.

وی اذعان داشت: این میزان در مقایسه بامدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 16 درصد و از نظر ریالی 318 درصد افزایش داشته است.

حبیب نژاد خاطر نشان کرد: سیاست شیلات مازندران افزایش مصرف انسانی ماهی کیلکا با توجه به ارزش غذایی فراوان آن و قیمت مناسب درجامعه است.

مدیرکل شیلات استان مازندران ر حاشیه این بازدید با اشاره به ظرفیت های بالقوه و بالفعل شیلات استان در بخش ماهیان سرد آبی، از وجود فرصت های سرمایه گذاری در این بخش در استان خبر داد و افزود: شیلات مازندران از سرمایه گذاری بخش های خصوصی در این زمینه حمایت خواهد کرد.

حبیب نژاد خاطر نشان ساخت: هیأت آفریقای جنوبی با استقبال از این موضوع، توانایی شیلات مازندران و تجربیات آنان در پرورش ماهیان قزل آلا را مهم و اساسی بر شمرده و اظهار امیدواری کردند تا همکاری های دو کشور در خصوص انتقال تجربیات فنی و سرمایه گذاری مشترک در آینده ادامه داشته باشد.

گفتنی است کشور جمهوری اسلامی ایران جزء سه کشور برتر جهان در پرورش ماهی قزل آلا در آب های شیرین است و مازندران نیز 20 درصد تولید آبزیان پرورشی کشور را به خود اختصاص داده است.

این هیئت به سرپرستی خانم ادیت ورونیکافریس دبیر کل وزارت کشاورزی، شیلات و جنگلداری از مزرعه پرورش ماهی قزل آلا شرکت رنگین کمان در بند کنار هراز بازدید کرد

دیدگاه خود را بیان کنید