مناطق حفاظت شده دريايي 100 درصد افزايش مي يابد

پنج‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۱ بازدید


واحد مرکزی خبر: معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برنامه بازنگری در مصوبه های زیست محیطی گفت: با توجه به جوان بودن معاونت دریایی سازمان ؛ تغییری در مصوبات مربوط به این بخش نخواهیم کرد اما موارد جدیدی در بخش استانداردها و دستور کارهای دریایی پیشنهاد شده که تدوین آنها با سرعت خوبی در حال انجام است.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ،
عبدالرضا کرباسی با اشاره به تدوین22دستو کار محیط زیست دریایی گفت: البته بازنگری در طرح افزایش مناطق حفاظت شده دریایی داریم که این طرح هم اکنون در کمیسیون های دولت در حال بررسی است و برای کسب نظر به وزارتخانه های مربوطه از جمله وزارت جهاد کشاورزی نیز ارسال خواهد شد.
وی با بیان اینکه با تصویب این طرح تعداد مناطق حفاظت شده دریایی کشور افزایش می یابد ، افزود: در حال حاضر مناطق حفاظت شده دریایی هفت دهم درصد از کل مناطق حفاظت شده کشور را تشکیل می دهد که باتصویب این طرح این تعداد به 1.5 درصد ( بیش از 100 درصد افزایش ) خواهد رسید.
کرباسی بیشتر این مناطق حفاظت شده را مربوط به جنوب کشور اعلام کرد و گفت: بیش از 90 درصد مناطق حفاظت شده دریایی مربوط به جنوب کشور است.
تقویت همکاری های بین المللی و حضور در کنوانسیون های بین المللی مورد تاکید است که امیدواریم با پیشرفت مناسبات سیاسی به همین میزان نیز شاهد پیشرفت و تقویت این بخش باشیم.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری اجلاس وزرای محیط زیست راپمی ( حوزه خلیج فارس) در آبان ماه با حضور ایران خبر داد و گفت:در این اجلاس مواردی مانند نفشه راه راپمی که ایران پیشنهاد کرده است ؛پروتکل حفاظت از آبزیان خلیج فارس؛ گزارش وضع زیست محیطی خلیج فارس و همچنین برنامه های آتی راپمی به تصویب خواهد رسید

دیدگاه خود را بیان کنید