کمبود آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی در استان فارس

دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

کمبود آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی در استان فارس
خبرگزاری تسنیم از شیراز، قاسم رضائیان‌زاده در جمع خبرنگاران با تبریک روز دامپزشک اظهار کرد: خوشبختانه امروز موضوع دامپزشکی جزو نیازهای نخستین هر جامعه به‌شمار می‌رود و غبار کم توجهی از آن زدوده شده است و این در حالی است که هنوز در بسیاری از مسائل با مشکل اولیه روبرو هستیم و نیاز است که آزمایشگاه پیشرفته در استان فارس راه‌اندازی شود.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته با توجه به وجود تحریم‌ها توانسته‌ایم به پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه دامپزشکی در فارس دست یابیم، اضافه کرد: گواه این موضوع، واکسینه کردن سه میلیون و 200 هزار طیور با استفاده از ابداع واکسینه‌ای متخصصان داخلی است.
مدیر کل دامپزشکی فارس خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا کنون توانستیم پیشرفت 50 درصدی در اجرای طرح آنلاین نظارتی آبزیان و طیور در فارس داشته باشیم که به همین منظور امروزه قادر هستیم مراکز تولیدی را به صورت آنلاین نظارت دقیق داشته و متولیان را از وجود بیماری‌ها آگاه و از شیوع آنها جلوگیری کنیم.
رضائیان‌زاده از اهدای مدرک دیپلم دامپزشکی به متقاضیان و دست اندرکاران این امر خبر داد و گفت: سعی داریم با کمک دانشکده دامپزشکی شیراز، متقاضیان پس از سپری کردن دوره‌های لازم مدرک دیپلم دامپزشکی دریافت کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز گفت: استان فارس نسبت به مقوله دامپزشکی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و در دو سال آینده بیش از 100 واحد طیور و با بهره‌گیری از استانداردهای روز دنیا تاسیس می‌شود.
مهرزاد خرد اضافه کرد: تلاش داریم با حمایت بخش خصوصی تمامی واحدهای دام، طیور و همچنین واحد‌های تولیدی آبزیان را به تجهیزات آزمایشگاهی تجهیز کنیم که خوشبختانه در این زمینه اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.
وی بیان کرد: استان فارس در بخش تولید مواد غذایی به عنوان استان برتر شناخته شده و در امر تولید محصول استراتژیک گندم نیز در رتبه نخست قرار دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس تاکید کرد: ضروری است در استان فارس بتوانیم در امر دارا بودن تجهیزات کیفیت بخشی تولید گندم نیز پیشرو باشیم

دیدگاه خود را بیان کنید