توضیحات دامپزشکی هرمزگان پیرامون محموله معدوم شده میگو در آبادان

دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید


خبرگزاری فارس از بندرعباس، ذبیح‌الله غریب ظهر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر چرایی معدوم‌سازی 16 تن میگو محصول قشم در آبادان اظهار داشت: این میزان میگو که تولید سایت‌های پرورشی قشم بوده، در زمان تولید و صید هیچ مشکلی نداشت.
وی با بیان اینکه این محموله پس از منجمد شدن به تهران منتقل شده است، افزود: مشخص نیست که در راه تهران آبادان چه اتفاقی برای این محموله افتاده که دچار فساد شده و کیفیت لازم را از دست داده است.
مدیرکل دامپزشکی هرمزگان در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس پیرامون کشتار دام‌های مولد قاچاق، اضافه کرد: طی بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون از 16 هزار راس دام قاچاق کشف شده در استان 11 هزار راس آن کشتار شده است.
غریب با بیان اینکه تعداد کشتار شده نشده شیرخوار، آبستن و یا مولد بوده‌اند، ادامه داد: البته حجم قابل توجهی از دام‌های کشتار شده، دام مولد است که طبق قانون هر نوع دام قاچاق باید کشتار شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیش از 60 درصد از کشتار دام در هرمزگان مربوط به بندرعباس است، گفت: این بدان معناست که اگر ما کشتارگاه‌های بندرعباس را استانداردسازی کنیم، بخش اعظمی از مشکلات در این راستا برطرف می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی هرمزگان با بیان اینکه کشتارگاه بندرعباس از نظر تاسیسات، تجهیزات و محل استقرار مورد تائید دامپزشکی نیست، تصریح کرد: به همین دلیل همواره فشارهای زیادی را به شهرداری به عنوان متولی این کشتارگاه می‌آوریم.
وی اضافه کرد: متاسفانه اندک اصلاحات جزئی صورت گرفته توسط شهرداری در این کشتارگاه نیز نتوانسته است تائید‌های دامپزشکی را در پی داشته باشد.
این مسئول بیان داشت: کشتارگاهی که گفته می‌شود در بندرعباس در دست احداث است نیز نیمه‌کاره مانده که باید دلایل توقف آن را از شهرداری پرسید.
وی افزود: به جز 2 کشتارگاه بزرگ در بندرعباس، در هرمزگان به کشتارگاه‌های بزرگ دیگر نیازی نیست و می‌توان با راه‌اندازی کشتارگاه‌های تیپ پنج نیاز شهرستان‌ها را در این بخش برآورده کرد

دیدگاه خود را بیان کنید