صید ماهیان استخوانی دریای خزر از 20 مهر آغاز می‌شود

سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۰ بازدید

صید ماهیان استخوانی دریای خزر از 20 مهر آغاز می‌شود
سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با تبریک آغاز فصل صید رسمی ماهیان دریای خزر، اظهار داشت: فصل صید ماهیان استخوانی به صورت رسمی از 20 مهر آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه از اول مهر جاری صید ماهیان غرب گیلان آغاز شده بود، افزود: سال گذشته صید ماهیان استخوانی غرب گیلان از 10 مهر آغاز شده بود و امسال از ابتدای مهر فعالیت صید این ماهیان با پنج شرکت تعاونی آغاز شد.
مدیرکل شیلات گیلان دلیل صید زودرس غرب گیلان را آب و هوای مناسب و فرصت برای بازسازی ذخایر دریای خزر در بحث ماهیان خاویاری ذکر کرد.
این مسئول درباره وضعیت صید ماهیان، تصریح کرد: به غیر از سال 91، در سال‌های گذشته با کاهش صید مواجه بودیم اما سال گذشته 5 درصد به افزایش صید رسیدیم.
سعیدی، با بیان اینکه بحث صید و صیادی به چند آیتم بستگی دارد، خاطرنشان کرد: شرایط جوی آب و هوا، برودت آب و... از جمله موضوعات مختلف صید است.
وی، یادآور شد: امیدواریم شرایطی فراهم شود که از نظر طبیعی صید خوبی را در سبد صیادان داشته باشیم.
مدیرکل شیلات گیلان، از پیگیری طرح‌های صید و صیادی در این استان خبر داد و متذکر شد: تعدیل ساماندهی شرکت‌های تعاونی صیادی پره از جمله این طرح‌ها است.
این مسئول با اشاره به اینکه برای اجرای طرح مذکور با کمبود اعتبار مواجه هستیم، تصریح کرد: 33 شرکت تعاونی صید پره باید ساماندهی و هشت شرکت تعطیل شوند.
سعیدی خاطرنشان کرد: اجرای کامل این طرح ساماندهی به 55 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که برای ما 25 میلیارد تومان اعلام شد به همین منظور باقی‌مانده اعتبارات در تهران پیگیری می‌شود

دیدگاه خود را بیان کنید