گیلان ۱ میلیون دلار صادرات ماهی داشته است

پنج‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

گیلان ۱ میلیون دلار صادرات ماهی داشته است
خبرگزاری تسنیم از رشت، سهراب عاقبتی در جمع خبرنگاران با تبریک هفته دامپزشکی، اظهار کرد: یک‌هزار و 800عامل بیماری‌زا در دام وجود دارد که 800‌بیماری بین انسان و دام مشترک است.
وی با اشاره به طرح‌های واکسیناسیون دامی دامپزشکی گیلان، گفت: مبارزه و پیشگیری از بیما‌ری‌ها از خسارت و تلفات دامی جلوگیری می‌کند و سبب رشد اقتصادی دامداران است.
مدیر‌کل دامپزشکی گیلان با بیان اینکه بیماری تب سه‌روزه در گیلان به طور‌کامل کنترل شده‌است، گفت: 30درصد جمعیت دامی گیلان به این بیماری آلوده شده بودند.
عاقبتی با اشاره به رتبه نخست کشوری گیلان در پرورش ماهیان گرم‌آبی، تصریح کرد: دامپزشکی در کنترل بیماری‌های آبزیان نیز فعال است.
وی، میزان کشتار طیور در کشتارگاه‌های صنعتی گیلان را 18هزار قطعه در ساعت عنوان و اظهار کرد: گیلان شش کشتارگاه فعال صنعتی طیور دارد.
مدیرکل دامپزشکی گیلان اضافه کرد: 32 کشتارگاه سنتی دام در گیلان فعال بود که در حال‌حاضر به جز پنج کشتارگاه سنتی مابقی تعطیل شده و با افتتاح کشتارگاه صنعتی شرق گیلان در لنگرود، این پنج کشتارگاه سنتی نیز تعطیل می‌شود.
عاقبتی با اشاره به تولید سالانه 39هزار تن ماهی گرم‌آبی در گیلان، گفت: 302تن ماهی گرم‌آبی در شش ماهه نخست امسال به ارزش 41میلیارد ریال معادل یک‌میلیون و 640هزار دلار صادر شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون ضربتی شاربن در رشت، اظهار کرد: بیماری شاربن یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان ودام است که در صورت درگیری دام با عامل بیماری، منجر به تلف شدن ناگهانی دام می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی گیلان با بیان اینکه در مرحله نخست این طرح چهارهزار و 500راس دام واکسینه شدند، اضافه کرد: فاز دوم واکسیناسیون ضربتی شاربن از17مهر تا 30مهر ماه اجرایی می‌شود.
عاقبتی با اشاره به ضرورت حضور دامپزشک در واحدهای دامی، خاطرنشان کرد: واحدهای زیر‌پوشش دامپزشکی باید دامپزشک واجد شرایطی را برای دریافت پروانه بهره‌برداری به عنوان مسئول فنی و بهداشتی به اداره‌کل دامپزشکی معرفی کنند تا بر روند تولید و توزیع محصولات نظارت داشته باشد

دیدگاه خود را بیان کنید