افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان سمنان به 3/3 کیلوگرم

جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۲ بازدید


عرش نیوز از استان سمنان، سیدمجید موسوی در حاشیه برداشت ماهی قزل‏آلا از استخر دومنظوره در منطقه عطاری سمنان، با اشاره به سرانه مصرف حدود ۹ کیلوگرم آبزیان در کشور گفت: با عنایت به جایگاه ماهی در سبد غذایی و ارزش آن، فرهنگ‏سازی مناسبی باید برای ترویج استفاده از این منبع غذایی سرشار از مواد مغذی که به عنوان غذای سلامتی یاد می‏شود، در سبد خانوار مردم استان انجام شود.

وی درباره استفاده بهینه از استخرهای ذخیره آب کشاورزی در استان سمنان اظهار داشت: پرورش ماهی در این استخرها یکی از راهکارهای مناسب برای استفاده بهینه از منابع آبی موجود است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: این اقدام همراه با ایجاد اشتغال و کمک به اقتصاد خانوار کشاورز بوده و موجب غنی شدن آب کشاورزی و تأثیر مضاعف بر افزایش محصولات زراعی و باغی خواهد شد.

موسوی بیان داشت: میزان تولید محصولات تحت شرب آب این استخرها در مقایسه با شرایط زمین‏های مشابه که با کودهای شیمیایی تقویت می‏شود، حدود ۲۰ درصد افزایش عملکرد را نشان می‏دهد.

وی بیان کرد: برای استفاده بهینه از استخرهای ذخیره آب احداث شده بر اساس تفاهم‏نامه‏ای بین مدیریت شیلات و آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، ۴۵۳ استخر با قابلیت آبزی‏پروری در استان سمنان احداث شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: این استخرها ظرفیت تولید ۴۵۰ تن ماهی را دارد و تاکنون به ۱۰۰ باب از این استخرها در قالب تفاهم‏نامه ماهی داده شده است.

موسوی میزان تولید آبزیان در استان سمنان در سال گذشته را ۷۴۰ تن اعلام کرد و افزود: برآورد می‏شود در سال جاری این رقم با افزایش ۲۰ درصدی به حدود ۸۵۰ تن برسد

دیدگاه خود را بیان کنید