تلاش ايران براي تکثير و بازسازي ذخاير ماهيان خاوياري درياي خزر /خ

سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۱ بازدید


واحد مرکزی خبر:رئیس سازمان شیلات کشور گفت: با توافق میان کشورهای ساحلی دریای خزر برای مدتی فعالیت تجاری و و صید ماهیان خاوریاری متوقف شده است تا ذخایر این ماهیان بازسازی شود.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ،
آقای صالحی با بیان
تلاش ایران برای تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری گفت: هیچ گونه فعالیت تجاری برای صید ماهیان خاویاری صورت نمی گیرد واگر صیدی هم دیده می شود برای تحقیقات و تکثیر ذخایر دریای خزر است.
وی با اشاره به اینکه برای حفظ و افزایش ذخایر ماهیان خاویاری و جبران صید بی رویه، نیازمند مدیریت واحد میان کشورهای ساحلی دریای خرز هستیم گفت: این همکاری ها
در زمینه های محیط زیست ماهیان خاویاری ، جلوگیری از برداشت بی رویه و ورود آلودگی ها به دریا در حال گسترش است.
صالحی با بیان اینکه در چند سال اخیر سهمیه بندی برای کشور های ساحلی خزر برای صید خاویار صورت نگرفته است ، افزود: آخرین سهمی که در سال 2010 صورت گرفته ، از حدود 80 تن خاویار ،سهم ایران 40 تن بوده و دیگر
سهمیه بندی صورت نگرفته است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر داوطلب شدن ایران برای کمک به تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری گفت: در کنار کمک به ذخایر دریای خزر یک اتفاق مهم در کشور افتاد و آن انتقال دانش بیوتکنیک تولید و پرورش ماهیان خاویاری به مردم و بخش خصوصی است.

وی گفت : هم اکنون در کشور مردم و بخش خصوصی به تولید و پرورش ماهی خاویاری و خاویار رغبت نشان می دهند و نخستین نمونه های ماهیان خاویاری پرورشی تولید شده است.
صالحی گفت : تا چند سال آینده تولید گوشت ماهی خاویاری و هم خاویار در کشور افزایش می یابد

دیدگاه خود را بیان کنید