اعتراض جهانی به کشتار وحشیانه دلفین‌ها در پرو

جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

اعتراض جهانی به کشتار وحشیانه دلفین‌ها در پرو
(ایسنا)، در پی این رسوایی طرفداران محیط زیست، دولت «پرو» را مجبور به اقدامی جدی برای مقابله با این جنایت کرده‌اند
تحقیقات سری در «پرو» از سلاخی وحشیانه و بی‌رحمانه دلفین‌ها برای تهیه خوراک کوسه‌ها در سواحل اقیانوس آرام پرده برداشته و انتشار این خبر، خشم طرفداران محیط زیست را در سراسر جهان برانگیخته است
دو سازمان غیرانتفاعی طرفدار محیط زیست با عناوین «صدای آبی فلوریدا» و «موندو آزول پرو» در یک کنفرانس خبری مشترک گزارش‌های شرم‌آوری از این اقدام منتشر و یک هیات جداگانه نیز مستنداتی راجع به این اقدام وحشیانه ارائه کرده است.
«هاردی جونز»، مدیر سازمان «صدای آبی فلوریدا» به روزنامه «پان امریکن پست» گفت: بیش از 30 گروه حامی محیط زیست از 11 کشور مختلف شامل آمریکا، انگلیس، ژاپن، هنگ‌کنگ، کانادا، استرالیا، ایتالیا و مکزیک توافقنامه‌ای را برای پیگیری این اقدام به امضا رسانده‌اند.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی «پاناما پست»، «استفان آسترمول»، مدیر سازمان «موندو آزول» نیز اعلام کرد: آنچه که مشاهده کردیم بسیار وحشتناک بود. ماهیگیران پس از شکار دلفین‌ها با نیزه، دلفین‌های بینوا را روی عرشه کشتی انداخته و با چماق آنها را می‌کشند.
تنها کاری که از عهده من برمی‌آید این است که این رویدادها را به ثبت رسانده و دنیا را از این تراژدی غم‌انگیز با خبر کنم تا بلکه راه‌حلی موثر برای پایان دادن به این اقدام وحشیانه بیابیم.
«آسترمول» افزود: ماهیگیران سالانه 15 هزار قطعه دلفین را برای تغذیه کوسه‌ها در آب‌های پرو شکار می‌کنند.
«پائول فامپیو»، قائم مقام سازمان ماهیگیری و شیلات کشورهای آمریکای جنوبی گفت: از سال 1996 میلادی و در راستای توافقنامه‌های بین‌المللی، شکار دلفین‌ها در پرو به کلی ممنوع شده است و متجاوزان به دلیل ارتکاب به این جرایم زیست‌محیطی تحت پیگرد و مجازات قرار می‌گیرند

دیدگاه خود را بیان کنید