راه اندازي سامانه پايش و مراقبت بيماريهاي آبزيان بندرعباس

سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۸ بازدید


واحد مرکزی خبر:به مناسبت هفته پدافند غیر عامل سامانه پایش و مراقبت بیماریهای دام ، طیور و آبزیان امروز در بندرعباس رونمایی شد.
این سامانه با همکاری سازمان دامپزشکی کشور و اداره کل پدافند غیرعامل در کارگروه بخش جهادکشاورزی ایجاد شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت : برای راه اندازی این سه سامانه 500 میلیون تومان هزینه شده است.
صالحی افزود : با مراجعه به این سامانه بانک اطلاعاتی جامع از تعداد دامداری ها و مرغداری ها و شمار تلفات و نوع بیماری آنها به صورت آنلاین و به روز در اختیار کاربران قرار می گیرد.
وی گفت : پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیردار و انگلی دام و طیور و آبزیان ، مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و حیوان ، تشخیص سریع بیماری ها و رفع آنان و جلوگیری از شیوع بیماری از مهمترین مزایای این سامانه است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت : واکسیناسیون ، کانون بیماری و مراکز قرنطینه ، کشتار و معدوم سازی دام و طیور به صورت روزانه در این سامانه ثبت می شود.
صالحی افزود : این سامانه به همه دامداری ها ، مرغداری ها و ذخائر آبزیان سراسر کشور با هدف آگاهی از وضعیت بیماری و شرایط بهداشتی برای تامین مرغ و گوشت موردنیاز استان از مناطق دیگر متصل است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان گفت : سامانه اینترنتی پایش و مراقبت بیماری های دام ، طیور و آبزیان فرصتی مناسب برای حفظ چرخه سلامت جامعه است.
اخوان افزود : بیماری های دام و طیور به سرعت شیوع می یابد و برای پیشگیری از شیوع بیماری ها در مناطق مختلف کشور بسیار مناسب است

دیدگاه خود را بیان کنید