پياده سازي مفهوم توسعه دريا محور در برنامه ريزي کلان کشور

پنج‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

پياده سازي مفهوم توسعه دريا محور در برنامه ريزي کلان کشور
واحد مرکزی خبر :مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی گفت: دولت مفهوم و مدل توسعه دریا محور را در برنامه ریزی کلان مدیریتی کشور پیاده و اجرا می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ؛ علی طاهری در پانزدهیمن همایش صنایع دریایی گفت: هر چند مشکلات قانونی در کشور و مشکلات حاکمیتی در بخش دریا نداریم و مسایل ان هه شناخته شده است اما هنوز رشته ای که باید همه امور این بخش را بهم پیوند دهد، پیدا نکرده ایم.
وی با بیان اینکه مفهوم و مدل توسعه دریا محور به نوعی حل این مشکل را دنبال می کند ، گفت: اگر به سمت تحقق توسعه دریا محور پیش برویم ، می توانیم اشکالات ناشی از این بی پیوندی را برطرف و بخش های مرتبط را به یکدیگر متصل کنیم و جهش ناگهانی در پیشرفت دریایی کشور ایجاد شود.
طاهری با بیان اینکه منابع و سرمایه زیادی در بخش دریایی کشور صرف می شود و بازده لازم را ندارد ، گفت : امیدواریم با کمک یکدیگر این مشکلات را از طریق مفهوم و مدل توسعه دریا محور محقق کنیم.
طاهری درباره چالش های صنایع دریایی کشور گفت: تا زمانی که مسائل تامین منابع مالی در بخش صنایع دریایی ، کشتی سازی و فراساحل به صورت روان و پیوسته تامین نشود ، مشکلات ادامه خواهد داشت.
وی حمایت دولت و بانک ها از پروژه های فراساحلی و صنایع دریایی کشور را خواستار شد و گفت: شکل گیری این صنعت در ساحل و فراساحل دشوار است و سرمایه گذاری عظیمی را می طلبد از همین رو هر گونه توقف آن به دلیل مسایل منابع مالی آن خسارت های جبران ناپذیری خواهد داشت و از سرگیری آن بسیار زمان بر و هزینه بر خواهد بود.
وی از شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی به عنوان بزرگترین شرکت فراساحلی در منطقه نام برد و گفت: در این شرکت سه محور فعالیت را تعریف کرده ایم که آن می توان به
حفر چاه های نفتی و گازی و امکانات مورد نیاز برای حفاری این چاه ها و دکل ها اشاره کرد و بحث دوم ساخت سکوهای و سه پایه های نفتی است که مجموعه عظیم ما در خرمشهر با بیش از چهار هزار نفر در این بخش در حال فعالیت است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی یکی دیگر از محورهای فعالیت این شرکت را لوله گذاری دریایی اعلام کرد و گفت: در مجموعه پارس جنوبی که در این بخش در حال فعالیت هستیم ظرفیت شش تا هفت کیلومتر لوله گذاری در روز وجود دارد

دیدگاه خود را بیان کنید