برداشت 12 هزار تن ماهی و میگو و ارز آوری 100 میلیون دلاری برای کشور

شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۴ بازدید


قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به وضعیت تولید ماهی و صید اظهار داشت: امسال پیش بینی می‌شود نزدیک به 12 هزار تن تولید محصولات آبزی وجود داشته باشد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی تکثیر و پرورش میگو و ماهی افزود: اکنون 50 تا 60 درصد مزارع برداشت‌های خود را در کشور انجام داده‌اند و امیدواریم تا پایان آبان ماه کل برداشت ماهی به پایان برسد.
این فعال تعاونی‌ها با بیان اینکه پیش بینی می‌شود نزدیک به 80 درصد محصولات تولید شده صادرات شود، گفت: این میزان حدود 100 میلیون دلار برای کشور و صادرکنندگان ارز آوری دارد.
قاسمی تاکید کرد: تولید ماهی و آبزیان نیاز به برنامه ریزی مدون با همکاری شیلات و جهاد کشاورزی دارد تا بتوان هدف گذاری 22 هزار تن تولید محصول را داشت.
به گفته مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی تکثیر و پرورش میگو و ماهی، رسیدن به این هدف‌گذاری کار مشکلی نیست و نیاز به همکاری‌های همه جانبه به خصوص سرمایه در گردش و منابع مورد نیاز به هنگام برای افزایش تولید است.
وی افزود: نظام بانک معتقد است که در این صنعت تسهیلات پرداخت کرده، اما باید دید چرا تاثیر گذاری لازم را نداشته است که دلیل آن سلف خری و دلالی بوده و اینکه پول به موقع در اختیار تولید کننده قرار نمی‌گیرد و به همین دلیل اثر قابل توجهی در تولید ندارد.
این فعال تولید ماهی عنوان کرد: تامین منابع کافی، زمان به موقع و رسید تسهیلات به دست تولید کننده واقعی ایراداتی است که به نظام بانکی برای تامین منابع وارد است

دیدگاه خود را بیان کنید