اختصاص یک میلیارد تومان برای بازسازی ذخایر میگو

یک‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۰ بازدید

اختصاص یک میلیارد تومان برای بازسازی ذخایر میگو
نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس، با بیان اینکه دولت در سال جاری یک میلیارد تومان برای بازسازی ذخایر میگواختصاص داده است، گفت: صادرات میگو به روسیه با حضور پررنگ تر بخش خصوص می تواند این بخش را شکوفا و ارز آوری مناسبی برای کشور به همراه داشته باشد
سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی در رابطه با وضعیت صید میگو در کشور گفت: صید این محصول در سال گذشته به دلایلی از قبیل برداشت بی رویه در فصول غیر صید، عدم تغذیه آبها و آلودگی دریا بشدت کاهش یافت، طی سال جاری نیز بر اساس پیگیری ها صورت گرفته یک میلیارد تومان برای بازسازی ذخایر میگو و راه اندازی بخش های پرورشگاهی اختصاص داده شد که باعث می شود امسال برداشت میگو بهتر از سال گذشته باشد.
نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی افزود: برای افزایش برداشت، ابتدا باید صیدهای غیرقانونی و بی رویه را کنترل کرد، همچنین توجه بیشتر به پرورش میگو، باعث تقویت ذخایر و رشدسرمایه گذاری در این بخش می شود.

وی همچنین در رابطه با تقاضای روس ها برای خرید میگوی ایران تصریح کرد: اگر بازار کشوری مانند روسیه تحت تصاحب تجار ایرانی باشد نرخ های صادراتی افزایش می یابد که ثمره آن نیز به صرفه بودن پرورش این آبزی پرخاصیت است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به ضرورت حضور بخش خصوصی در عرصه پرورش آبزیان گفت: افت و خیزها در برداشت سالیانه باعث حضور کم رنگ سرمایه داران در این بخش شده و آغاز به صادرات، می تواند باعث اطمینان دهی و حضور آنها در این بخش اقتصادی باشد.

وی ادامه داد: اکنون بیش از 50 هزار هکتار اراضی مستعد جهت پرورش میگو شناسایی و آماده تحویل به بخش خصوصی است، از این رو صادرات میگو می تواند این بخش را شکوفا و ارز آوری مناسبی برای کشور به همراه داشته باشد.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس افزود: تعیین بازارهای هدف و اطمینان از فروش محصولات، سرمایه داران را جذب پرورش میگو کرده و علاوه بر سود آوری، شاهد ایجاد اشتغال در جنوب کشور خواهیم بود
منبع : خبرگزاری مجلس شورای اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید