کاهش قيمت ماهيان گرمابي در مازندران

یک‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

کاهش قيمت ماهيان گرمابي در مازندران
رئیس هیات مدیره اتحادیه پرورش دهندگان ماهیان گرمابی از کاهش شدید نرخ فروش ماهیان گرمابی در استان مازندران خبر داد
محمد گشتاسب زاده، رئیس انجمن صنایع همگن شیلات مازندران گفت : نرخ فروش ماهیان گرمابی پایین آمده که موجب ضرر مالی پرورش دهندگان شده است.
رئیس هیات مدیره اتحادیه پرورش دهندگان ماهیان گرمابی افزود: نرخ فروش کپورماهیان در سر مزرعه یازده هزار و 500 تومان در هر کیلوگرم بوده که هم اکنون به هشت هزار تومان رسیده است.
گشتاسب زاده یادآور شد: همچنین نرخ فروش ماهیان فیتوفاک از کیلویی چهار هزار و 500 تومان به هزار و 300 تومان کاهش یافته است
رئیس انجمن صنایع همگن شیلات مازندران ادامه داد: این کاهش نرخ به دلیل کاهش صادرات این گونه ماهیان به کشور عراق رخ داده است.
به گفته وی،تا ماه تیر همه روزه چند کامیون ماهیان گرمابی تولید شده در مزارع پرورشی استان مازندران را به عراق حمل می کرد .
گشتاسب زاده خاطرنشان کرد: با گرم شدن هوا، کامیون هایی که ماهیان را حمل می کنند ، یخچال های خود را خاموش کرده اند که سبب کاهش کیفیت ماهیان می شود.
وی تاکید کرد: تقاضا برای خرید ماهیان گرمابی استان مازندران از سوی دولت عراق به دلیل کاهش کیفیت کاهش یافته است.
این مقام مسئول در اتحادیه پرورش دهندگان ماهیان گرمابی اظهار داشت: این امر باعث کاهش نرخ فروش ماهیان گرمابی در سر مزرعه و در مجموع پایین آمدن قیمت این گونه ماهیان در بازار داخلی شده است.
گشتاسب زاده در ادامه گفت: یکی دیگر از مسائلی که باعث کاهش کیفیت ماهیان گرمابی استان شده این است که پارسال تولید کنندگان به دلیل کمبود نقدینگی به سمت خرید غذاهای بی کیفیت تمایل پیدا کردند و همین امر باعث شد کیفیت ماهیان تولید پایین آید.
رئیس هیات مدیره اتحادیه پرورش دهندگان ماهیان گرمابی تصریح کرد: همین امر سبب شده تا عراقی ها بیشتر به سمت خرید ماهیان پرورشی استان خوزستان روی آوردند.
گشتاسب زاده خاطرنشان کرد: با وجود افزایش تولید ماهیان گرمابی در سال جاری میزان صادرات در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.
رئیس انجمن همگن صنایع شیلات مازندران خاطرنشان کرد: در استخرهای پرورشی استان مازندران چهار گونه آزاد،سرگنده،آمور و کپور با تلاش پرورش دهندگان بخش خصوصی پرورش داده می شود
منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید