ایجاد بازارچه عرضه ماهی در کنار بازار روز کرمانشاه

پنج‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

ایجاد بازارچه عرضه ماهی در کنار بازار روز کرمانشاه
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: پیشنهاد ایجاد بازارچه عرضه ماهی در کنار بازار روز کرمانشاه به شهرداری این شهر ارائه شده است.
کیومرث شهبازیان صبح امروز در جمع خبرنگاران کرمانشاه اظهار داشت: پیشنهاد ایجاد بازارچه عرضه ماهی در کنار بازار روز کرمانشاه به شهرداری این شهر ارائه شده است.
وی با بیان اینکه سالانه 15 هزار تن انواع آبزیان در کرمانشاه تولید می‌شود، گفت: ترویج فرهنگ مصرف ماهی و آموزش انواع روش‌های پخت این آبزی مغزی باید بیشتر از تولید آن مورد توجه قرار بگیرد
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه در خصوص پرورش ماهیان خاویاری در این استان گفت: با توجه به صرفه اقتصادی بالای پرورش این ماهی یکی از مقاوم‌ترین ماهیان به انواع بیماری‌ها و آفات است.

شهبازیان خاطر نشان کرد: شرایط آب رودخانه گلین در شهرستان گیلان‌غرب، این منطقه را به یکی از بی‌نظیرترین مناطق در کشور برای پرورش ماهیان خاویاری تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه هر ماهی خاویاری با قیمت 40 میلیون تومان نرخ‌گذاری می‌شود، گفت: گوشت ماهیان خاویاری نیز با قیمت 70 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش می‌رسد.

به گفته مدیرکل شیلات استان کرمانشاه، هر ماهی خاویاری در طول سال با توجه به گونه‌های مختلف ماهیان تا 6 کیلوگرم رشد می‌کند و از هر صد ماهی تنها چهار الی پنج ماهی به‌سمت مولد و تکثیر هدایت و بقیه به‌صورت گوشت عرضه می‌شود
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید