حقابه سد مارون به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص نیافته است

جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

حقابه سد مارون به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص نیافته است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمترین تخصیصی در زمینه حقابه سد مارون به کهگیلویه و بویراحمد صورت نگرفته است.
سیدموسی خادمی در نشست کارگروه آب و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور نماینده وزرات نیرو برگزار شد، افزود: با وجود قرارگرفتن دریاچه سد "مارون" در کهگیلویه و بویراحمد هیچ اقدامی در زمینه تخصیص حقابه این سد به استان صورت نگرفته است.
وی اظهارکرد: مصوبات این کارگروه باید به صورت جدی پیگیری شود و دستگاه‌های متولی نسبت به این موضوع با برنامه‌ریزی دقیق عمل کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در زمینه تخصیص آب در حوزه‌های مختلف جای کار زیادی وجود دارد و دستگاه‌های مسئول باید با مطالعات دقیق سعی در احقاق حقوق استان در زمینه تخصیص آب سدها و رودخانه‌های موجود در استان داشته باشند.
خادمی با اشاره به اجحاف بزرگی که در حق کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تخصیص حقابه سد مارون انجام شده است، تصریح کرد: متاسفانه با وجود این‌که این سد کاملا در کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته و آب آن از سرشاخه رودخانه‌های استان تامین می‌شود، کمترین تخصیصی در زمینه حقابه آن به کهگیلویه و بویراحمد صورت نگرفته است.
وی اضافه کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی به خصوص شیلات و گردشگری طرح‌های خود را برای بهره‌گیری از دریاچه سد "مارون" ارائه دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: هر اقدامی که در زمینه تخصیص حقابه‌ سدها صورت می‌گیرد، باید با مستندات و مطالعات کارشناسی باشد تا نتیجه مطلوب و مشخص را داشته باشد.
هم‌چنین انور جمشیدیان، نماینده وزارت نیرو در کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: موضوع سهم آب، سهم بهره برداری و حقابه در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است .
وی اظهار کرد: با توجه به مسائلی که در بهره‌برداری از آب سدها در برخی استان‌ها وجود دارد وزارت نیرو درصدد تعیین معیارهای مشخص برای بهره‌گیری از سدهای کشور است
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید