آذربایجان غربی تولید کننده نخست آبزیان در بین استانهای غیرساحلی

جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

آذربایجان غربی تولید کننده نخست آبزیان در بین استانهای غیرساحلی
آذربایجان غربی در بین استان های غیرساحلی کشور با تولید سالانه بیش از 16 هزار تن انواع ماهی، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
مسوول تکثیر آبزیان شیلات آذربایجان غربی گفت: بیشترین میزان تولید ماهی مربوط به نوع سردآبی است که سالانه هشت هزار و 336 تن در استخرها و مزارع پرورش ماهی تولید می شود.
وی اضافه کرد: این مقدار ماهی سردآبی در 36 استخر انفرادی، 165 واحد خرد و 55 واحد مجتمع پرورش ماهیان سردآبی در مناطق مختلف استان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
حنایی ادامه داد: در بخش ماهیان گرمابی نیز این استان امسال توانسته است یک هزار و 880 تن ماهی را در 24 استخر انفرادی و 160 واحد مجتمع تولید ماهیان گرمابی برداشت کند.

مسوول تکثیر آبزیان شیلات آذربایجان غربی در مورد میزان صید ماهی در منابع آبی استان، افزود: در بخش منابع آبی نیمه طبیعی مانند دریاچه پشت سدها، سالانه بیش از چهار هزار و 580 تن ماهی و در سایر منابع آبی مانند رودخانه ها نیز بیش از یک هزار و 350 تن ماهی صید می شود.

وی یادآور شد: علاوه بر این در سطح استان در هشت استخر خاکی و 22 محیط محصور (قفس آبی) نیز تولید و پرورش آبزیان صورت می گیرد.

حنایی اضافه کرد: در سال جاری برای افزایش میزان صید ماهی و حفظ گونه های مختلف، بیش از شش هزار قطعه بچه ماهی در منابع مختلف آبی آذربایجان غربی رهاسازی شده است.

مسوول تکثیر آبزیان شیلات آذربایجان غربی گفت: سال گذشته بیش از 29 میلیون و 100 هزار قطعه بچه ماهی سردآبی و هفت میلیون و 100 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در مراکز تکثیر تولید شده است.

آذربایجان غربی به دلیل داشتن منابع آبی و رودخانه های فراوان دومین استان پرآب کشور پس از خوزستان به شمار می رود که همین امر زمینه پرورش و تولید انواع ماهیان را در این استان فراهم کرده است
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید